Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / SEBA: Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s
Vanaf 15 maart 2021 treedt de Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA) in werking. Het doel van de subsidieregeling is dat bedrijven sneller overgaan tot aanschaf of lease van schone bestelauto’s.
Het subsidiebudget van deze regeling kent jaarlijks een maximum, vandaar dat het raadzaam is om komende tijd al na te gaan of en in hoeverre jouw organisatie gebruik wil en kan maken van deze subsidie. Zo kan je bij opening van het loket de subsidie meteen aanvragen.
De subsidie bedraagt 10% van de nieuwprijs van de bestelbus met een maximum van € 5.000. De voorwaarden van de regeling worden gesplitst in “voertuig technische- en juridische voorwaarden”. Deze kun je nalezen op de site van het RVO.
Daarnaast moet het gaan om nieuwe bedrijfsauto’s. De definitie hiervan is (ook) te vinden op de site van het RVO. Ook moet het voertuig tenminste 3 jaar, ononderbroken, op naam staan van de subsidieontvanger en moet je gedurende een periode van tenminste 3 jaar de documenten van de aanvraag bewaren.
Het RVO heeft een lijst met voertuigen gepubliceerd die in ieder geval in aanmerking komen voor de SEBA subsidie.
De aanschaf van emissieloze bedrijfsauto’s, laadpalen en/of watertankstation komen mogelijk ook in aanmerking voor de MIA en/of de Baangerelateerde Investeringskorting (BIK).
De mix van deze regelingen maakt dat de investering in emissieloze bedrijfsauto’s sneller terugverdiend kunnen worden.
De Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA) loopt van 15 maart 2021 tot en met 31 december 2025.
Wil je meer informatie over één of meerdere van deze regelingen? Onze adviseurs staan voor je klaar. Je kunt ze telefonisch of per mail bereiken.
Actueel
Nieuwe wet versterkt bescherming medewerkers bij faillissement
Dringend advies AWVN: beoordeel je cafetaria- en uitruilregelingen fiscaal
Zieke medewerkers bouwen ook vakantie-uren op bij slapend dienstverband
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Ondernemers die een failliet bedrijf willen doorstarten, krijgen straks veel minder vrijheid in de keuze van medewerkers. Een nieuw wetsvoorstel verplicht hen de meeste werknemers over te nemen om misbruik van faillissementsprocedures te voorkomen. We zetten op een rij wat dit betekent voor de selectie van personeel, de rol van de OR en de gevolgen […]
Nieuwe standpunten van de Belastingdienst zorgen voor forse fiscale gevolgen bij cafetaria- en uitruilregelingen. Werkgevers riskeren dubbele loonheffing en extra administratieve lasten als zij hun regelingen niet opnieuw beoordelen. In dit artikel lees je wat er verandert, welke uitruilvormen nog zijn toegestaan en waarom AWVN werkgevers oproept nu in actie te komen. Wat verandert er […]
Werkgevers moeten zieke medewerkers ook bij een slapend dienstverband vakantiedagen blijven vergoeden. Dat bepaalde de kantonrechter onlangs, met mogelijk tienduizenden euro’s extra kosten tot gevolg. In dit artikel lees je hoe Europees recht daarbij zwaarder weegt dan de Nederlandse wet én welke financiële risico’s werkgevers lopen. Europese regels wegen zwaarder dan nationale wetgeving Volgens artikel […]
Ben je eigenaar van maatschappelijk vastgoed? Of houd je je bezig met het verduurzamen van maatschappelijk vastgoed zoals scholen, overheidsgebouwen, zorginstellingen, sportaccommodaties of monumenten? Onder voorwaarden kun je dan gebruikmaken van de DUMAVA-subsidie. De subsidieregeling duurzaam maatschappelijk vastgoed (DUMAVA) komt eigenaren van bestaand maatschappelijk vastgoed tegemoet in de kosten om te verduurzamen. Het doel: energie besparen […]
Een fout in de eindafrekening bij ontslag kan werkgevers duur komen te staan. Niet alleen is een correcte afrekening wettelijk verplicht, ook voorkomt het rente, claims en juridische discussies. Maar wat moet er allemaal in zo’n eindafrekening staan en waar gaat het vaak mis? Wanneer uitbetalen verplicht is De wet schrijft voor dat je de […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk