Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / SEBA: Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s
Vanaf 15 maart 2021 treedt de Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA) in werking. Het doel van de subsidieregeling is dat bedrijven sneller overgaan tot aanschaf of lease van schone bestelauto’s.
Het subsidiebudget van deze regeling kent jaarlijks een maximum, vandaar dat het raadzaam is om komende tijd al na te gaan of en in hoeverre jouw organisatie gebruik wil en kan maken van deze subsidie. Zo kan je bij opening van het loket de subsidie meteen aanvragen.
De subsidie bedraagt 10% van de nieuwprijs van de bestelbus met een maximum van € 5.000. De voorwaarden van de regeling worden gesplitst in “voertuig technische- en juridische voorwaarden”. Deze kun je nalezen op de site van het RVO.
Daarnaast moet het gaan om nieuwe bedrijfsauto’s. De definitie hiervan is (ook) te vinden op de site van het RVO. Ook moet het voertuig tenminste 3 jaar, ononderbroken, op naam staan van de subsidieontvanger en moet je gedurende een periode van tenminste 3 jaar de documenten van de aanvraag bewaren.
Het RVO heeft een lijst met voertuigen gepubliceerd die in ieder geval in aanmerking komen voor de SEBA subsidie.
De aanschaf van emissieloze bedrijfsauto’s, laadpalen en/of watertankstation komen mogelijk ook in aanmerking voor de MIA en/of de Baangerelateerde Investeringskorting (BIK).
De mix van deze regelingen maakt dat de investering in emissieloze bedrijfsauto’s sneller terugverdiend kunnen worden.
De Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA) loopt van 15 maart 2021 tot en met 31 december 2025.
Wil je meer informatie over één of meerdere van deze regelingen? Onze adviseurs staan voor je klaar. Je kunt ze telefonisch of per mail bereiken.
Actueel
Gepland en spontaan in gesprek – Deze vruchten pluk je ervan
Oordeel rechtbank: Belastingrente te hoog – bezwaar maken kan lonen
Brieven Belastingdienst over box 3 en IB 2019 – Wat moet of kun je daarmee?
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Het jaar is alweer bijna voorbij, en dan is het natuurlijk belangrijk dat alles goed op orde is wat betreft de loonadministratie voor de overgang van 2024 naar 2025. Wat moet je daarvoor nog regelen en bij ons aanleveren? In dit blog neem ik je graag mee door alle belangrijke stappen en documenten die nodig […]
Vertrouwen, begrip en een positieve werksfeer. Dat is waarom je met je medewerker in gesprek wilt blijven. Niet één keer per jaar tijdens het ontwikkelgesprek, maar regelmatig. Gepland én spontaan. Wist je dat je zo sneller problemen maar ook kansen signaleert en je iemand beter kunt helpen bij zijn ontwikkeling? Meer over die voordelen én […]
In een rechtszaak rondom de vennootschapsbelasting (vpb) heeft de rechtbank geoordeeld dat bedrijven die belastingrente verschuldigd zijn slechts 4 in plaats van 8% hoeven te betalen. Heeft jouw onderneming belastingrente betaald, dan kan hiertegen bezwaar maken voordelig uitpakken. Het is voor het eerst dat de rechter heeft geoordeeld dat de belastingrente te hoog is vastgesteld […]
De Belastingdienst is gestart met het versturen van brieven aan belastingplichtigen die mogelijk in aanmerking komen voor aanvullend rechtsherstel in box 3. En de Belastingdienst is van plan brieven te gaan versturen naar belastingplichtigen met box 3-inkomen waarvan de aanslag IB 2019 op 24 december 2021 nog niet onherroepelijk vaststond. Wat moet je wel of […]
Wat de reden voor verkoop van je bedrijf ook is — nieuwe kansen, pensioen, of het gevoel dat je alles eruit hebt gehaald — het is een van de meest ingrijpende beslissingen die je als ondernemer ooit zult nemen. Wat dan cruciaal is: op het júiste moment verkopen. Maar wat bepaalt het juiste moment om […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk