Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Vaststelling TVL tweede kwartaal vanaf half november
De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) begint naar verwachting in de tweede helft van november met de vaststelling van TVL voor het tweede kwartaal van dit jaar.
Ruim 60.000 ondernemers krijgen vanaf dan per e-mail een verzoek de werkelijke omzet in de periode van 1 april tot en met 30 juni 2021 door te geven. Dat moet voor 12 januari 2022 gebeuren. In de meeste gevallen is het formulier al ingevuld met gegevens van de Belastingdienst. Is het omzetverlies gelijk aan de schatting in de aanvraag, dan ontvang je als ondernemer de laatste 20% van het eerder voorlopig aangegeven bedrag. Is het omzetverlies hoger, dan gaat de subsidie ook omhoog. Bij een lager omzetverlies krijgen ondernemers minder dan 20%, of moeten ze (een deel van) het voorschot terugbetalen. Wie moet terugbetalen, kan online kiezen voor een betalingsregeling. Er is keuze uit het terugbetalen in zes of twaalf maandelijkse termijnen. Een persoonlijke betalingsregeling is ook mogelijk. Ondernemers met een TVL-aanvraag van € 125.000 of meer moeten het accountantsproduct direct meesturen bij het indienen van de vaststelling, benadrukt de RVO nog maar eens.
Voor TVL Q2 2021 hebben 63.000 ondernemers een aanvraag ingediend. Daarvan zijn er nog 3.539 in behandeling. Bij de helft hiervan (1.863) staat een vraag uit om aanvullende informatie aan te leveren bij RVO. Van alle aanvragen voor TVL Q2 is 65% binnen drie weken afgehandeld. Dat is minder dan in de twee kwartalen ervoor. ‘Omdat in Q2 bij sommige aanvragen meer aandacht en tijd nodig is, bijvoorbeeld doordat ondernemers tegen de grens van de toegestane staatssteungrens komen.’
Meer informatie
Wil je meer weten over TVL óf heb je vragen over andere coronasteunmaatregelen? Onze specialisten van de Corona Helpdesk staan voor je klaar.
Bron: Accountancy Vanmorgen
Actueel
Antwoorden op CSRD-vragen in Q&A van RJ en SER
Waar moet kantoor aan huis fiscaal aan voldoen?
Fiscaal voordeel OFGR vervalt – herstructureer nu of je rekent af in 2025
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Er leven nogal wat CSRD-vragen. Veel is nog onduidelijk over hoe de CSRD toe te passen, maar er is ook veel informatie al wél beschikbaar. Je leest het in de meest actuele Q&A van de Raad voor de Jaarverslaggeving (RJ) en Sociaal-Economische Raad (SER). Zowel de RJ als SER krijgen veel vragen van organisaties die […]
Het lijkt aantrekkelijk: wonen en werken in één pand. Maar een kantoor aan huis is lang niet altijd ook fiscaal aantrekkelijk. Wanneer is je werkplek ook voor de Belastingdienst een werkruimte? Waar moeten jij, je bedrijf en je werkruimte aan voldoen en op letten? Wat is een kwalificerende werkruimte? Als eerste is het van belang […]
Heb je als dga in het verleden een open fonds voor gemene rekening (OFGR) gebruikt om fiscaal voordeel te behalen en vermogen uit de publiciteit te houden? Let op: Per 2025 vervalt de belastingplicht voor de vennootschapsbelasting van het OFGR. Wil je voorkomen dat je in 2025 moet afrekenen? Kom dan nu in actie! In […]
De Update Special Lonen 2024 staat weer voor je klaar! De ‘Update Special Lonen 2024’ is voor jou als werkgever of HR-professional een handig naslagwerk, waarin je actuele informatie vindt over lonen, vergoedingen, regelingen en nog veel meer. Zo heb je in één document alles helder op rij. Zo ga je meer ontdekken over premiepercentages […]
Stolwijk Philipsen accountants en adviseurs (SP) in Wijchen zet per 15 augustus 2024 de laatste stap in haar samenwerking met Stolwijk Kennisnetwerk (SKN): de naamsverandering van Stolwijk Philipsen naar Stolwijk Kelderman accountants en fiscalisten (SK). Een logisch vervolg, want binnen SKN zijn alle andere accountancy en fiscale adviesdiensten ook ondergebracht in SK. “Eén label voor […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk