Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / TVL terugbetalen? Dat kan op verschillende manieren
Van de ondernemers die moeten terugbetalen doet bijna de helft dat in één keer. Zo’n 20% maakt gebruik van de terugbetalingstermijn van 12 of 24 maanden. Minder dan 1% kiest voor een terugbetalingsregeling die kan oplopen tot 5 jaar.
Zo’n 1.150 ondernemers misten tot nu toe één of meerdere terugbetalingstermijnen. Zij zijn door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) gebeld, om waar nodig de afspraken aan te passen. Het RVO wil voorkomen dat zij onnodig in de knel komen.
De meeste ondernemers kiezen voor een betalingsregeling van een jaar: zij betalen elke maand een bepaald bedrag terug. Een betaling in 6, 18 of 24 maandelijkse termijnen kan ook. Heb je liever een persoonlijke betalingsregeling, dan kun je dat bespreken met het RVO.
Het is ook mogelijk om het voorschot in één keer terug te betalen.
Een betalingsregeling is online makkelijk aan te vragen. eHerkenning (eH3)of hoger of DigiD is nodig om in te loggen.
Moet iemand voor meer TVL-periodes terugbetalen? Dan volgen de terugbetalingen (en betalingsregelingen) na elkaar. Het RVO kan verschillende periodes namelijk niet met elkaar verrekenen.
Wil je weten welke manier van terugbetalen voor jouw onderneming het meest interessant is? Neem contact op met onze specialisten, zij geven je graag advies op maat. Je kunt onze specialisten telefonisch of per mail bereiken.
Bron: RVO
Actueel
Antwoorden op CSRD-vragen in Q&A van RJ en SER
Waar moet kantoor aan huis fiscaal aan voldoen?
Fiscaal voordeel OFGR vervalt – herstructureer nu of je rekent af in 2025
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Er leven nogal wat CSRD-vragen. Veel is nog onduidelijk over hoe de CSRD toe te passen, maar er is ook veel informatie al wél beschikbaar. Je leest het in de meest actuele Q&A van de Raad voor de Jaarverslaggeving (RJ) en Sociaal-Economische Raad (SER). Zowel de RJ als SER krijgen veel vragen van organisaties die […]
Het lijkt aantrekkelijk: wonen en werken in één pand. Maar een kantoor aan huis is lang niet altijd ook fiscaal aantrekkelijk. Wanneer is je werkplek ook voor de Belastingdienst een werkruimte? Waar moeten jij, je bedrijf en je werkruimte aan voldoen en op letten? Wat is een kwalificerende werkruimte? Als eerste is het van belang […]
Heb je als dga in het verleden een open fonds voor gemene rekening (OFGR) gebruikt om fiscaal voordeel te behalen en vermogen uit de publiciteit te houden? Let op: Per 2025 vervalt de belastingplicht voor de vennootschapsbelasting van het OFGR. Wil je voorkomen dat je in 2025 moet afrekenen? Kom dan nu in actie! In […]
De Update Special Lonen 2024 staat weer voor je klaar! De ‘Update Special Lonen 2024’ is voor jou als werkgever of HR-professional een handig naslagwerk, waarin je actuele informatie vindt over lonen, vergoedingen, regelingen en nog veel meer. Zo heb je in één document alles helder op rij. Zo ga je meer ontdekken over premiepercentages […]
Stolwijk Philipsen accountants en adviseurs (SP) in Wijchen zet per 15 augustus 2024 de laatste stap in haar samenwerking met Stolwijk Kennisnetwerk (SKN): de naamsverandering van Stolwijk Philipsen naar Stolwijk Kelderman accountants en fiscalisten (SK). Een logisch vervolg, want binnen SKN zijn alle andere accountancy en fiscale adviesdiensten ook ondergebracht in SK. “Eén label voor […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk