Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / TVL Q3 2021: de inhoud van de regeling
Ondernemers kunnen tot 26 oktober 17.00 uur de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) Q3 2021 aanvragen bij een minimaal omzetverlies van 30% en minimaal € 1.500 vaste lasten per kwartaal (geen werkelijke vaste lasten). Het minimum subsidiebedrag is € 1.500.
TVL Q3 blijft praktisch hetzelfde als Q2. In het 3e kwartaal van 2021 wordt 100% van de berekende vaste lasten vergoed. Je kunt, net als bij Q2 2021, kiezen tussen twee referentieperioden. Aanvullend geldt:
Op de site van de RVO vind je meer informatie over de voorwaarden van TVL Q3 2021.
Een onderneming die een TVL-subsidie van € 125.000 aanvraagt, heeft een accountantsproduct nodig. Meer informatie daarover vind je hier.
Let ook op de maximale staatssteungrens: een ondernemer mag namelijk in totaal niet meer dan € 1.800.000 aan overheidssteun ontvangen. Als je bij de aanvraag voor TVL Q3 tegen deze grens aankomt, wordt de subsidie naar beneden bijgesteld tot het maximaal toegestane bedrag. Heb je de maximale staatssteun al bereikt met TVL Q2 2021? Dan wordt je aanvraag voor TVL Q3 afgewezen.
Wil je meer weten over de TVL of heb je vragen over andere coronasteunmaatregelen? Onze specialisten van de Corona Helpdesk staan voor je klaar.
Bron: Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Actueel
Antwoorden op CSRD-vragen in Q&A van RJ en SER
Waar moet kantoor aan huis fiscaal aan voldoen?
Fiscaal voordeel OFGR vervalt – herstructureer nu of je rekent af in 2025
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Er leven nogal wat CSRD-vragen. Veel is nog onduidelijk over hoe de CSRD toe te passen, maar er is ook veel informatie al wél beschikbaar. Je leest het in de meest actuele Q&A van de Raad voor de Jaarverslaggeving (RJ) en Sociaal-Economische Raad (SER). Zowel de RJ als SER krijgen veel vragen van organisaties die […]
Het lijkt aantrekkelijk: wonen en werken in één pand. Maar een kantoor aan huis is lang niet altijd ook fiscaal aantrekkelijk. Wanneer is je werkplek ook voor de Belastingdienst een werkruimte? Waar moeten jij, je bedrijf en je werkruimte aan voldoen en op letten? Wat is een kwalificerende werkruimte? Als eerste is het van belang […]
Heb je als dga in het verleden een open fonds voor gemene rekening (OFGR) gebruikt om fiscaal voordeel te behalen en vermogen uit de publiciteit te houden? Let op: Per 2025 vervalt de belastingplicht voor de vennootschapsbelasting van het OFGR. Wil je voorkomen dat je in 2025 moet afrekenen? Kom dan nu in actie! In […]
De Update Special Lonen 2024 staat weer voor je klaar! De ‘Update Special Lonen 2024’ is voor jou als werkgever of HR-professional een handig naslagwerk, waarin je actuele informatie vindt over lonen, vergoedingen, regelingen en nog veel meer. Zo heb je in één document alles helder op rij. Zo ga je meer ontdekken over premiepercentages […]
Stolwijk Philipsen accountants en adviseurs (SP) in Wijchen zet per 15 augustus 2024 de laatste stap in haar samenwerking met Stolwijk Kennisnetwerk (SKN): de naamsverandering van Stolwijk Philipsen naar Stolwijk Kelderman accountants en fiscalisten (SK). Een logisch vervolg, want binnen SKN zijn alle andere accountancy en fiscale adviesdiensten ook ondergebracht in SK. “Eén label voor […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk