Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Deadline vaststelling TVL Q2 2021 naar 8 maart
Ondernemers die TVL Q2 2021 hebben aangevraagd, moeten uiterlijk 8 maart 2022 hun vaststellingsverzoek indienen. Dit was eigenlijk 11 januari 2022. Met het vaststellingsverzoek geven zij de werkelijke omzet over de periode april tot en met juni 2021 door.
Het doorgeven van de werkelijke omzet moet nu dus uiterlijk 8 maart 2022, 23:59 uur (was: 11 januari 2022, 23:59 uur) gebeuren. Vaak is het formulier al ingevuld, met gegevens van de Belastingdienst. Als ondernemer hoef je dan alleen nog akkoord te geven. Soms moet je de werkelijke omzetgegevens toch nog zelf invullen of wijzigen, of wordt er om aanvullende informatie gevraagd. Het is verstandig om ruim op tijd te beginnen, zeker als je een accountantsproduct nodig hebt. Bekijk de video voor tips over de vaststelling.
De verzoeken worden verspreid over een paar weken verstuurd. Sommige ondernemers hebben deze al wel ontvangen, bij anderen kan het nog een aantal weken duren.
Heb je een TVL-aanvraag van € 125.000 of meer, dan moet je het accountantsproduct direct meesturen bij het indienen van de vaststelling. Dit geldt voor alle ondernemers, mkb-bedrijven en grote ondernemingen. Neem hiervoor contact op met je vaste contactpersoon binnen onze organisatie.
Je krijgt zo snel mogelijk bericht over het definitieve bedrag waar je recht op hebt. Is het omzetverlies gelijk aan de schatting in de aanvraag? Dan behoud je het voorschot van 80% dat je kreeg na de aanvraag. Daarnaast krijg je de laatste 20%. Is het werkelijke omzetverlies hoger, dan gaat de subsidie ook omhoog. Is je omzetverlies lager gebleken dan vooraf ingeschat, dan krijg je minder dan 20% uitgekeerd of moet je (een deel van) het voorschot terugbetalen.
Als terugbetalen lastig is, is het mogelijk een renteloze betalingsregeling aan te vragen die bij jouw situatie past. Meer informatie over de vaststelling en terugbetalen staat op de pagina Na uw aanvraag TVL Q2 2021.
Wil je meer weten over de TVL of andere coronasteunmaatregelen? Kijk eens op de pagina van onze Corona Helpdesk, daar vind je een overzicht van alle maatregelen. Je kunt onze specialisten ook telefonisch of per mail bereiken voor al je corona gerelateerde vragen.
Bron: Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Actueel
Een koel drankje op de werkvloer: wat zijn de fiscale spelregels?
Bedrijfsoverdracht bv: voorkom fiscale valkuilen bij aandelenoverdracht
Gebruikelijk loon dga: wat als collega-dga de ‘meestverdienende werknemer’ is?
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
De zomer is in volle gang en met de oplopende temperaturen is een koud drankje of een ijsje op de werkvloer meer dan welkom. Veel werkgevers willen hun team graag verrassen met iets verfrissends. Maar hoe zit het fiscaal eigenlijk? Wanneer is zo’n traktatie onbelast? Traktatie op de werkplek is onbelast Goed nieuws: trakteer je […]
Wil je jouw bv overdragen aan een opvolger of verkopen? Dan is een goede voorbereiding cruciaal. Je krijgt te maken met belasting in box 2, mogelijke vrijstellingen en eventuele regels rond overdrachtsbelasting. Een verkeerde keuze kan geld kosten of de continuïteit van je bedrijf in gevaar brengen. Ontdek wat je moet regelen om de bedrijfsoverdracht […]
Als dga van een bv moet je jaarlijks een gebruikelijk loon uit je bv opnemen; een zakelijk salaris ontvangen. Een van de manieren om de hoogte van dat zakelijke salaris vast te stellen is om aan te sluiten op het loon van de meestverdienende werknemer. Maar wat als een collega met zijn gebruikelijk loon dga […]
Per 16 juli 2025 is door een wetswijziging de toegang tot het UBO-register aanzienlijk beperkt. Dit verandert de beschikbaarheid van jouw bedrijfs- en eigendomsgegevens voor derden, zoals de Belastingdienst, toezichthouders, banken, accountants en belangenorganisaties. De nieuwe regels van het UBO-register geven je meer grip op privacy en informatiebeveiliging, maar zijn ook een kans om breder […]
Steeds meer ondernemers en organisaties investeren in zonnepanelen. Goed voor milieu én de energierekening. Maar mag je de kosten van zonnepanelen nou wel of niet zelfstandig afschrijven? Het antwoord hangt af van hoe de installatie wordt aangemerkt voor de belasting: als zelfstandig bedrijfsmiddel of als onderdeel van het gebouw. Dat zit zo. Wat zijn de […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk