Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Aanvragen TVL vierde kwartaal 2021 kan vanaf maandag
De Europese Commissie heeft de regeling Tegemoetkoming Vaste Lasten voor het vierde kwartaal van 2021 (TVL Q4 2021) goedgekeurd. Daarmee is de regeling definitief. Ondernemers met minimaal 30% omzetverlies kunnen vanaf aanstaande maandagochtend (20 december, 08:00 uur) een aanvraag doen voor TVL-subsidie. Dat kan via de website van RVO.
De aangescherpte corona-maatregelen hebben grote gevolgen voor ondernemers en werkenden. Daarom heeft het kabinet de afgelopen weken het steunpakket fors uitgebreid en verlengd.
Ondernemers kunnen gebruikmaken van de TVL Q4 2021 als zij meer dan 30% omzetverlies lijden ten opzichte van het vierde kwartaal van 2019 of het eerste kwartaal van 2020. In dat geval krijgt een ondernemer 100% subsidie voor het aandeel vaste lasten dat bij de sector hoort. Het maximale subsidiebedrag dat een mkb-onderneming kan ontvangen is 550.000 euro. Voor niet-mkb-ondernemingen ligt het maximum op 600.000 euro. Ook is de staatssteungrens met ingang van TVL Q4 2021 verhoogd: van 1,8 miljoen euro naar 2,3 miljoen euro. Voor eerdere TVL-periodes geldt de maximale grens van 1,8 miljoen euro.
De aanvraagperiode van de TVL Q4 2021 loopt van maandag 20 december 2021, 08:00 uur tot en met vrijdag 28 januari 2022, 17:00 uur. RVO streeft ernaar om voor het einde van 2021 de eerste betalingen te doen.
Wil je meer weten over de coronasteunmaatregelen: voor welke maatregelen kom je in aanmerking, hoe moet je ze aanvragen en wat de voorwaarden zijn? Neem eens een kijkje op de pagina van onze Corona Helpdesk, daar vind je een overzicht van alle maatregelen. Je kunt onze specialisten ook telefonisch of per mail bereiken voor al je corona gerelateerde vragen.
Bron: RVO.nl
Actueel
Antwoorden op CSRD-vragen in Q&A van RJ en SER
Waar moet kantoor aan huis fiscaal aan voldoen?
Fiscaal voordeel OFGR vervalt – herstructureer nu of je rekent af in 2025
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Er leven nogal wat CSRD-vragen. Veel is nog onduidelijk over hoe de CSRD toe te passen, maar er is ook veel informatie al wél beschikbaar. Je leest het in de meest actuele Q&A van de Raad voor de Jaarverslaggeving (RJ) en Sociaal-Economische Raad (SER). Zowel de RJ als SER krijgen veel vragen van organisaties die […]
Het lijkt aantrekkelijk: wonen en werken in één pand. Maar een kantoor aan huis is lang niet altijd ook fiscaal aantrekkelijk. Wanneer is je werkplek ook voor de Belastingdienst een werkruimte? Waar moeten jij, je bedrijf en je werkruimte aan voldoen en op letten? Wat is een kwalificerende werkruimte? Als eerste is het van belang […]
Heb je als dga in het verleden een open fonds voor gemene rekening (OFGR) gebruikt om fiscaal voordeel te behalen en vermogen uit de publiciteit te houden? Let op: Per 2025 vervalt de belastingplicht voor de vennootschapsbelasting van het OFGR. Wil je voorkomen dat je in 2025 moet afrekenen? Kom dan nu in actie! In […]
De Update Special Lonen 2024 staat weer voor je klaar! De ‘Update Special Lonen 2024’ is voor jou als werkgever of HR-professional een handig naslagwerk, waarin je actuele informatie vindt over lonen, vergoedingen, regelingen en nog veel meer. Zo heb je in één document alles helder op rij. Zo ga je meer ontdekken over premiepercentages […]
Stolwijk Philipsen accountants en adviseurs (SP) in Wijchen zet per 15 augustus 2024 de laatste stap in haar samenwerking met Stolwijk Kennisnetwerk (SKN): de naamsverandering van Stolwijk Philipsen naar Stolwijk Kelderman accountants en fiscalisten (SK). Een logisch vervolg, want binnen SKN zijn alle andere accountancy en fiscale adviesdiensten ook ondergebracht in SK. “Eén label voor […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk