Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Werkkostenregeling nog steeds niet op agenda werkgevers
De werkkostenregeling lijkt nog steeds niet veel indruk te maken op werkgevers. Hoewel de regeling inmiddels al vijf jaar loopt en per 1 januari 2015 voor alle werkgevers verplicht wordt, besteedt een meerderheid van de bedrijven hier weinig aandacht aan. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek ‘HR-Trends 2014-2015’ van HR- en salarisdienstverlener ADP Nederland, organisatieadviesbureau Berenschot en Performa Uitgeverij onder ruim 700 Nederlandse HR-professionals.
Twee derde (68%) van de organisaties is nog niet overgestapt op de werkkostenregeling. Vooral in de sectoren handel en transport (73%) en in de kennisintensieve dienstverlening (71%) zijn nog weinig organisaties overgestapt. De overheid past van alle sectoren de nieuwe werkkostenregeling het vaakst toe (43%).
‘Veel bedrijven stellen de overstap zo lang mogelijk uit. Het is echter gunstiger om nu al de wijzigingen te implementeren zodat je straks goed bent voorbereid,’ aldus Dik van Leeuwerden, manager Kenniscentrum Wet- en regelgeving bij ADP.
Wij organiseren op dinsdag 7 oktober aanstaande een extra kennisronde over de Werkkostenregeling. Wilt u hierbij zijn? Aanmelden kan hier.
Actueel
Antwoorden op CSRD-vragen in Q&A van RJ en SER
Waar moet kantoor aan huis fiscaal aan voldoen?
Fiscaal voordeel OFGR vervalt – herstructureer nu of je rekent af in 2025
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Er leven nogal wat CSRD-vragen. Veel is nog onduidelijk over hoe de CSRD toe te passen, maar er is ook veel informatie al wél beschikbaar. Je leest het in de meest actuele Q&A van de Raad voor de Jaarverslaggeving (RJ) en Sociaal-Economische Raad (SER). Zowel de RJ als SER krijgen veel vragen van organisaties die […]
Het lijkt aantrekkelijk: wonen en werken in één pand. Maar een kantoor aan huis is lang niet altijd ook fiscaal aantrekkelijk. Wanneer is je werkplek ook voor de Belastingdienst een werkruimte? Waar moeten jij, je bedrijf en je werkruimte aan voldoen en op letten? Wat is een kwalificerende werkruimte? Als eerste is het van belang […]
Heb je als dga in het verleden een open fonds voor gemene rekening (OFGR) gebruikt om fiscaal voordeel te behalen en vermogen uit de publiciteit te houden? Let op: Per 2025 vervalt de belastingplicht voor de vennootschapsbelasting van het OFGR. Wil je voorkomen dat je in 2025 moet afrekenen? Kom dan nu in actie! In […]
De Update Special Lonen 2024 staat weer voor je klaar! De ‘Update Special Lonen 2024’ is voor jou als werkgever of HR-professional een handig naslagwerk, waarin je actuele informatie vindt over lonen, vergoedingen, regelingen en nog veel meer. Zo heb je in één document alles helder op rij. Zo ga je meer ontdekken over premiepercentages […]
Stolwijk Philipsen accountants en adviseurs (SP) in Wijchen zet per 15 augustus 2024 de laatste stap in haar samenwerking met Stolwijk Kennisnetwerk (SKN): de naamsverandering van Stolwijk Philipsen naar Stolwijk Kelderman accountants en fiscalisten (SK). Een logisch vervolg, want binnen SKN zijn alle andere accountancy en fiscale adviesdiensten ook ondergebracht in SK. “Eén label voor […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk