Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Uitstel belasting gehad? Vraag een overzicht aan
Vanwege de coronacrisis kunnen ondernemers uitstel van betaling van belastingschulden aanvragen tot 1 april 2021. Dit uitstel is al sinds het begin van de coronacrisis in maart van 2020 mogelijk. Een lange periode waarin je het overzicht kwijt kunt raken. Vandaar dat het nu mogelijk is om een overzicht van je schulden op te vragen.
Een overzicht van je belastingschulden kan worden verkregen via de Belastingtelefoon en via de Helpdesk voor intermediairs. Via deze kanalen heb je als ondernemer het overzicht binnen twee dagen in huis via je Berichtenbox.
Vanwege de coronacrisis heeft de Belastingdienst nu twee extra mogelijkheden opengesteld:
Het telefoonnummer is 24/7 bereikbaar. Het e-mailadres is bedoeld voor adviseurs die voor meerdere cliënten tegelijk een overzicht willen opvragen. Deze overzichten ontvangt men binnen tien dagen per gewone post.
Heb je het overzicht ontvangen, controleer dan ook meteen of het klopt met je eigen administratie, zodat zowel jij als de Belastingdienst dezelfde gegevens hebben.
Voor meer informatie over het uitstel van betaling van belastingschulden of het aanvragen van een overzicht kun je contact opnemen met onze adviseurs.
Actueel
Antwoorden op CSRD-vragen in Q&A van RJ en SER
Waar moet kantoor aan huis fiscaal aan voldoen?
Fiscaal voordeel OFGR vervalt – herstructureer nu of je rekent af in 2025
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Er leven nogal wat CSRD-vragen. Veel is nog onduidelijk over hoe de CSRD toe te passen, maar er is ook veel informatie al wél beschikbaar. Je leest het in de meest actuele Q&A van de Raad voor de Jaarverslaggeving (RJ) en Sociaal-Economische Raad (SER). Zowel de RJ als SER krijgen veel vragen van organisaties die […]
Het lijkt aantrekkelijk: wonen en werken in één pand. Maar een kantoor aan huis is lang niet altijd ook fiscaal aantrekkelijk. Wanneer is je werkplek ook voor de Belastingdienst een werkruimte? Waar moeten jij, je bedrijf en je werkruimte aan voldoen en op letten? Wat is een kwalificerende werkruimte? Als eerste is het van belang […]
Heb je als dga in het verleden een open fonds voor gemene rekening (OFGR) gebruikt om fiscaal voordeel te behalen en vermogen uit de publiciteit te houden? Let op: Per 2025 vervalt de belastingplicht voor de vennootschapsbelasting van het OFGR. Wil je voorkomen dat je in 2025 moet afrekenen? Kom dan nu in actie! In […]
De Update Special Lonen 2024 staat weer voor je klaar! De ‘Update Special Lonen 2024’ is voor jou als werkgever of HR-professional een handig naslagwerk, waarin je actuele informatie vindt over lonen, vergoedingen, regelingen en nog veel meer. Zo heb je in één document alles helder op rij. Zo ga je meer ontdekken over premiepercentages […]
Stolwijk Philipsen accountants en adviseurs (SP) in Wijchen zet per 15 augustus 2024 de laatste stap in haar samenwerking met Stolwijk Kennisnetwerk (SKN): de naamsverandering van Stolwijk Philipsen naar Stolwijk Kelderman accountants en fiscalisten (SK). Een logisch vervolg, want binnen SKN zijn alle andere accountancy en fiscale adviesdiensten ook ondergebracht in SK. “Eén label voor […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk