Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Duurzame inzetbaarheid: hoe staat jouw organisatie ervoor? Doe de scan!
We leven in een wereld waarin de ontwikkelingen zich razendsnel opvolgen. Als bedrijf moet je daarin mee. Er is maar één manier om dat te doen: met je mensen. Wil je hen helpen om langer gezond, plezierig en productief te werken? We helpen je bij het zetten van de eerste stappen.
Het is een veelgehoorde term: ‘de mens centraal stellen’. Maar wat houdt het nu precies in? Simpel gezegd: je medewerkers moeten de ruimte krijgen om hun werk naar eigen inzicht te doen, zolang ze maar bijdragen aan de gestelde bedrijfsdoelen en dus de koers die de organisatie wil varen. Wat mensgerichte organisaties óók onderscheidt, is een beleid op duurzame inzetbaarheid. Een beleid met ruimte voor persoonlijke en vakinhoudelijke groei. En dat is meteen je voorsprong op de arbeidsmarkt.
Veel ondernemers en HR-Professionals beseffen dat hun bedrijf naar ‘een hoger niveau’ getild kan worden met een beleid op duurzame inzetbaarheid, maar weten vaak niet precies hoe het er daadwerkelijk voorstaat of waar ze moeten beginnen om het balletje aan het rollen te krijgen.
We helpen je graag om de eerste stappen te zetten. Hieronder kun je starten met een scan verdeeld over vier aandachtspunten. Hiermee krijg je snel en duidelijk inzicht in de status van je bedrijf en weet je hoe je met een beleid op duurzame inzetbaarheid kunt beginnen. Een gezond beleid wordt gedragen door 4 pijlers:
Als je de scan hebt uitgevoerd weet je waar je zaken kunt veranderen en verbeteren. Je krijgt meer inzicht in welke stap je als eerste kunt zetten als een start van een beleid voor duurzame inzetbaarheid in je organisatie. Eigenlijk is het starten van de scan al de eerste stap, dus waar wacht je nog op?
Wil je meer weten over duurzame inzetbaarheid en hoe je dit voor jouw organisatie oppakt? Dan is onze werksessie duurzame inzetbaarheid zeker interessant voor je. In één dag kijken we dan naar een optimaal beleid rondom duurzame inzetbaarheid, passend bij jouw organisatie.
Actueel
Brieven Belastingdienst over box 3 en IB 2019 – Wat moet of kun je daarmee?
Vrije ruimte WKR 2024 ook voor personeelsuitje 2025?
Bedrijfsarts? Dit zijn de rechten en plichten van medewerkers
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
De Belastingdienst is gestart met het versturen van brieven aan belastingplichtigen die mogelijk in aanmerking komen voor aanvullend rechtsherstel in box 3. En de Belastingdienst is van plan brieven te gaan versturen naar belastingplichtigen met box 3-inkomen waarvan de aanslag IB 2019 op 24 december 2021 nog niet onherroepelijk vaststond. Wat moet je wel of […]
Wat de reden voor verkoop van je bedrijf ook is — nieuwe kansen, pensioen, of het gevoel dat je alles eruit hebt gehaald — het is een van de meest ingrijpende beslissingen die je als ondernemer ooit zult nemen. Wat dan cruciaal is: op het júiste moment verkopen. Maar wat bepaalt het juiste moment om […]
Je eenmanszaak omzetten naar een bv, het is voor veel ondernemers een spannende beslissing. Hoe weet je of je er goed aan doet? Het antwoord op die vraagt hangt af van een aantal factoren. Ik neem je kort mee in 6 daarvan en leg je uit waar je op moet letten. Door Louisa Rensink, Junior […]
Per 2026 gaat de btw-herzieningsregeling mogelijk ook gelden voor diensten aan onroerend goed, zoals verbouwingen, die meer dan € 30.000 kosten. Hoe zit het dan met je btw-aftrek? En hoe werkt btw-herziening eigenlijk überhaupt en hoe zit het met de herzieningstermijnen? Fiscalist Tarik heeft de belangrijkste punten voor je samengevat en geeft tips. Door Tarik […]
Stel je koopt dit jaar theatertickets voor medewerkers en doet die bij in hun kerstpakket. De voorstelling zelf vindt plaats in 2025. Je wilt de tickets onderbrengen in de vrije ruimte van de werkkostenregeling. Moet dat dan in de WKR 2024 of juist die van 2025? Het antwoord op de vraag of je de vrije […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk