Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Digitaliseringssubsidie voor kleine(re) ondernemers
Kleine(re) ondernemers hebben tot en met 30 november 2022 17.00 uur de mogelijkheid om een subsidie aan te vragen om te digitaliseren. Met deze subsidie kunnen zij advies inwinnen en technologie aanschaffen om te digitaliseren.
Wil je digitaliseren, maar heb je daar hulp bij nodig? Zijn daar geschikte partijen voor, maar zijn die te duur? Dan kun je een beroep doen op de subsidieregeling “Mijn digitale zaak”. Via deze regeling kun je subsidie krijgen voor het inwinnen van advies en/of het aanschaffen van de technologie om te digitaliseren.
De subsidieregeling “Mijn digitale zaak” is bedoeld voor ondernemers in het mkb die in het afgelopen boekjaar (als het boekjaar gelijk is aan het kalenderjaar is dat 2021) 2 tot 50 werknemers in dienst hadden en een jaaromzet van maximaal € 10 miljoen.
Let op: Als je in het huidige boekjaar en de afgelopen twee boekjaren al € 200.000 subsidie ontving van de overheid, heb je geen recht op deze subsidie. Dat heeft te maken met regels van de Europese Commissie over subsidies. Voor bepaalde sectoren geldt een lager bedrag dan € 200.000.
Je kunt subsidie krijgen voor 50% van de kosten tot een maximum van € 2.500. De subsidie voor het inwinnen van advies is gemaximeerd op € 500.
Het totale beschikbare budget in deze subsidieregeling is € 1.700.000. De subsidie wordt verdeeld op volgorde van binnenkomst van de aanvragen. Wacht daarom niet te lang met je aanvraag.
Een aanvraag is nog mogelijk tot en met 30 november 2022 17.00 uur. Hiervoor moet wel eerst een digitaliseringsscan worden ingevuld op mijndigitalezaak.nl. Meer informatie over de subsidieaanvraag vind je op de website van RVO.nl.
Actueel
Nieuw Stolwijk Kelderman Deventer officieel geopend
Fiets van de zaak – Alles over bijtelling en onbelast vergoeden
Vanaf 1 juli strengere eisen overdrachtsbelasting bij juridische splitsing
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Afgezwakte CSRD-regelgeving – een doodsteek voor de duurzame transitie? Nee, in tegendeel. Juist nu zien we steeds sterker de meerwaarde van duurzaam ondernemen. De ondernemers en organisaties die écht geloven in transparantie en werk willen maken van hun toekomstbestendigheid gaan (vrijwillig) door. Voor hen is er de VSME-standaard met praktische en haalbare kaders voor duurzaamheidsrapportage. […]
Gisteren openden we officieel ons nieuwe kantoor in Deventer. Met extra werk- en overlegruimte voor verdere groei en verankering van Stolwijk Kelderman (SK) en heel Stolwijk Kennisnetwerk (SKN) in Oost-Nederland. “Een uitdagende maar zeker haalbare ambitie”, aldus Bart Kuipers, accountant bij Stolwijk Kelderman Deventer. Daar waar anderen de regio verlaten kiest SKN met volle overtuiging […]
Nu de zon zich weer vaker laat zien, is het hét moment om medewerkers – of jezelf als dga – te stimuleren vaker de fiets te pakken. Met een fietsregeling en fiets van de zaak combineer je vitaliteit met fiscale voordelen. Hoe zit dat precies? We zetten de regels voor je op een rij. Bijtelling […]
Overweeg je vastgoed over te dragen via een juridische splitsing? Let op: vanaf 1 juli 2025 gelden strengere eisen overdrachtsbelasting en vrijstelling hiervan. Wil je nog profiteren van de huidige regels? Kom dan nu meteen in actie. Momenteel geldt dat je bij een juridische splitsing vrijstelling kunt krijgen van overdrachtsbelasting, mits de splitsing niet primair […]
Het podium vragen past niet bij Diana Aalderink, bestuurder en aandeelhouder van Stolwijk Kelderman (SK) en Stolwijk Kennisnetwerk (SKN). Sommige gelegenheden – zoals een 25-jarig werkjubileum – vragen volgens collega’s echter om welverdiende aandacht. Dus vierden we Diana’s jubileum op 27 maart 2025 met familie en alle collega’s in theater Amphion in Doetinchem. Inclusief een […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk