Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Digitaliseringssubsidie voor kleine(re) ondernemers
Kleine(re) ondernemers hebben tot en met 30 november 2022 17.00 uur de mogelijkheid om een subsidie aan te vragen om te digitaliseren. Met deze subsidie kunnen zij advies inwinnen en technologie aanschaffen om te digitaliseren.
Wil je digitaliseren, maar heb je daar hulp bij nodig? Zijn daar geschikte partijen voor, maar zijn die te duur? Dan kun je een beroep doen op de subsidieregeling “Mijn digitale zaak”. Via deze regeling kun je subsidie krijgen voor het inwinnen van advies en/of het aanschaffen van de technologie om te digitaliseren.
De subsidieregeling “Mijn digitale zaak” is bedoeld voor ondernemers in het mkb die in het afgelopen boekjaar (als het boekjaar gelijk is aan het kalenderjaar is dat 2021) 2 tot 50 werknemers in dienst hadden en een jaaromzet van maximaal € 10 miljoen.
Let op: Als je in het huidige boekjaar en de afgelopen twee boekjaren al € 200.000 subsidie ontving van de overheid, heb je geen recht op deze subsidie. Dat heeft te maken met regels van de Europese Commissie over subsidies. Voor bepaalde sectoren geldt een lager bedrag dan € 200.000.
Je kunt subsidie krijgen voor 50% van de kosten tot een maximum van € 2.500. De subsidie voor het inwinnen van advies is gemaximeerd op € 500.
Het totale beschikbare budget in deze subsidieregeling is € 1.700.000. De subsidie wordt verdeeld op volgorde van binnenkomst van de aanvragen. Wacht daarom niet te lang met je aanvraag.
Een aanvraag is nog mogelijk tot en met 30 november 2022 17.00 uur. Hiervoor moet wel eerst een digitaliseringsscan worden ingevuld op mijndigitalezaak.nl. Meer informatie over de subsidieaanvraag vind je op de website van RVO.nl.
Actueel
Diana Aalderink viert 25 jaar bij Stolwijk Kelderman
Stolwijk Kelderman aangesloten bij MSI Global Alliance
Ook gericht vrijgestelde thuiswerkvergoeding voor dga?
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Het podium vragen past niet bij Diana Aalderink, bestuurder en aandeelhouder van Stolwijk Kelderman (SK) en Stolwijk Kennisnetwerk (SKN). Sommige gelegenheden – zoals een 25-jarig werkjubileum – vragen volgens collega’s echter om welverdiende aandacht. Dus vierden we Diana’s jubileum op 27 maart 2025 met familie en alle collega’s in theater Amphion in Doetinchem. Inclusief een […]
De accountantscontrole komt er weer aan. Herken je dat gevoel van haast, stress en eindeloze lijstjes die je nog moet afwerken? Jan Jumelet wel. Hij studeerde Accountancy en werkte vervolgens 12 jaar aan bedrijfskant als controller. Nu hij sinds enige tijd bij ons nauw met onze accountants werkt, combineert hij al die kennis en ervaring. […]
Per 1 maart 2025 heeft Stolwijk Kelderman (SK) zich aangesloten bij MSI Global Alliance, een toonaangevend internationaal netwerk van onafhankelijke kantoren voor accountancy en fiscaal en juridisch advies. Fiscalist Jeffrey Kemperman en accountant Jos Klein Haneveld zijn nauw betrokken bij de internationale samenwerking. Beide zien de aansluiting als een sterke extra mogelijkheid om klanten op […]
Waar begin ik? Die vraag krijgen we met regelmaat van ondernemers die weten dat ze een Risico-Inventarisatie & Evaluatie (RI&E) moeten hebben, maar niet goed weten hoe ze dit praktisch aanpakken. Sommigen zien het als een verplichte checklist waar ze vooral “aan moeten voldoen.” Anderen zien het belang wel, maar weten niet hoe ze zorgen […]
HR-specialist Anneke werkte tot eind vorig jaar als HR-businesspartner aan werkgeverszijde. Nu gaat ze bij ons haar kennis en ervaring voor tal van werkgevers inzetten als interim HR-adviseur. Anneke vertelt hoe dat in de praktijk werkt en wat de voordelen zijn voor ondernemers en werkgevers. Door Anneke van Huët, HR-consultant Waarvoor kunnen werkgevers jou inschakelen? […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk