Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Digitaliseringssubsidie voor kleine(re) ondernemers
Kleine(re) ondernemers hebben tot en met 30 november 2022 17.00 uur de mogelijkheid om een subsidie aan te vragen om te digitaliseren. Met deze subsidie kunnen zij advies inwinnen en technologie aanschaffen om te digitaliseren.
Wil je digitaliseren, maar heb je daar hulp bij nodig? Zijn daar geschikte partijen voor, maar zijn die te duur? Dan kun je een beroep doen op de subsidieregeling “Mijn digitale zaak”. Via deze regeling kun je subsidie krijgen voor het inwinnen van advies en/of het aanschaffen van de technologie om te digitaliseren.
De subsidieregeling “Mijn digitale zaak” is bedoeld voor ondernemers in het mkb die in het afgelopen boekjaar (als het boekjaar gelijk is aan het kalenderjaar is dat 2021) 2 tot 50 werknemers in dienst hadden en een jaaromzet van maximaal € 10 miljoen.
Let op: Als je in het huidige boekjaar en de afgelopen twee boekjaren al € 200.000 subsidie ontving van de overheid, heb je geen recht op deze subsidie. Dat heeft te maken met regels van de Europese Commissie over subsidies. Voor bepaalde sectoren geldt een lager bedrag dan € 200.000.
Je kunt subsidie krijgen voor 50% van de kosten tot een maximum van € 2.500. De subsidie voor het inwinnen van advies is gemaximeerd op € 500.
Het totale beschikbare budget in deze subsidieregeling is € 1.700.000. De subsidie wordt verdeeld op volgorde van binnenkomst van de aanvragen. Wacht daarom niet te lang met je aanvraag.
Een aanvraag is nog mogelijk tot en met 30 november 2022 17.00 uur. Hiervoor moet wel eerst een digitaliseringsscan worden ingevuld op mijndigitalezaak.nl. Meer informatie over de subsidieaanvraag vind je op de website van RVO.nl.
Actueel
Zelfstandig afschrijven op zonnepanelen of niet?
Doorwerken na AOW-leeftijd: dit moet je weten over de aangifte loonheffingen
Bedrijfsoverdracht IB-onderneming: dit moet je fiscaal vooraf regelen
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Steeds meer ondernemers en organisaties investeren in zonnepanelen. Goed voor milieu én de energierekening. Maar mag je de kosten van zonnepanelen nou wel of niet zelfstandig afschrijven? Het antwoord hangt af van hoe de installatie wordt aangemerkt voor de belasting: als zelfstandig bedrijfsmiddel of als onderdeel van het gebouw. Dat zit zo. Wat zijn de […]
Veel werkgevers weten dat je periodiek* een PAGO moet aanbieden. Dat staat immers gewoon in de Arbowet. Maar wat betekent dat precies? En hoe haal je er als werkgever ook echt voordeel uit? In dit blog neem ik je mee in wat een PAGO (en PMO) is, hoe je het organiseert en wat het je […]
Wat verandert er in de aangifte loonheffingen wanneer een werknemer de AOW-leeftijd bereikt? Die vraag is relevant voor werkgevers die te maken hebben met werknemers die doorwerken na de AOW-gerechtigde leeftijd. Vanaf dat moment gelden er andere regels voor de verzekeringsindicaties én de inkomstenverhouding (IKV). Verzekeringsplicht wijzigt per AOW-leeftijd Een werknemer die op 15 juni […]
Wat als je functieprofielen niet meer helpen bij de ontwikkeling van je mensen? Grote kans dat dat al zo is. Want traditionele functieprofielen verouderen sneller dan ooit. Ze sluiten vaak niet meer aan op wat medewerkers écht nodig hebben om te groeien. En ze geven geen antwoord op vragen als: Waar kan ik naartoe groeien? […]
Bij de bedrijfsoverdracht van een IB-onderneming komt het een en ander kijken. Je moet keuzes maken over bijvoorbeeld nu of later belasting betalen, checken of er een desinvesteringsbijtelling is, nagaan wat je me vrijgekomen reserves wilt en kunt, enzovoort.. Een verkeerde keuze kan je geld kosten of je opvolger in een lastige positie brengen. Ontdek […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk