Maak uw keuze

Blog: Thuiswerken, hoe houden onze medewerkers het vol?

20 jan 2021 Corona

Thuiswerken is opnieuw de norm. Maar hoe houd je dat – voor de zoveelste keer – vol? Wij vroegen het aan onze medewerkers. Van gezellig met het gezin lunchen tot de huishoudelijke klusjes wegwerken tijdens je pauze. We vinden onze weg wel in dat thuiswerken, hoewel het gemis van collega’s en gezelligheid op de werkvloer groot is. 

Vader en dochter delen de keukentafel

Marieke (assistent accountant) en Frans (teamleider salarisadministratie) delen samen hun ‘kantoortje’. De tafel waar ze aan werken is tevens de eettafel, dus er wordt heel wat heen en weer geschoven met de beeldschermen, laptops en toetsenborden. Dan kan er in ieder geval gezellig geluncht worden met het hele gezin.


De luchtverkeersleiding van Schiphol er niks bij

Met maar liefst 5 schermen heeft Rianne (accountant) haar thuiswerkplek optimaal ingericht. Meerdere keren per dag worden de benen gestrekt om een overheerlijk kopje Nespresso te halen. Het zesde scherm, haar smartphone, ligt regelmatig aan de lader in verband met de vele telefoontjes die worden gepleegd. Rianne staat vooraan in de rij voor een vaccin. Weer terug naar kantoor, meer sociaal contact met collega’s, klanten en ook met vrienden (ook binnen de 1,5 meter).


De DIY-sta-tafel door Hans

We weten ondertussen wel dat zitten het nieuwe roken is. Dus dynamisch werken is in deze tijd heel belangrijk. Hans ging aan de slag en maakte zijn eigen sta-tafel. Uittekenen, zagen, passen en meten, maar uiteindelijk is het hem gelukt. Hans kan vanaf nu zijn werkzaamheden zowel zittend als staand uitvoeren. Goed bezig! Wil jij ook je eigen dynamische werkplek creëren? De bouwtekening kan je opvragen bij Hans.


Deel zelf je dag in

Met een kop koffie en een boterham vertrekt Marc naar zijn kantoor (de derde slaapkamer in het huis). Meestal in een joggingbroek met trui, maar bij afspraken met de klant netjes in zijn overhemd. Tijdens zijn pauze wandelt hij over de dijk met zijn hond. Doordat hij zelf zijn dag in kan delen is het ook mogelijk om tussendoor de was op te hangen. Win-win situatie – even een micropauze en weer wat afgevinkt van de huishoudelijke klusjes.


Sta vroeg op en begin je dag productief

Wat een discipline! Kimberley (assistent accountant) begint haar dag extra vroeg, zodat ze lekker productief kan opstarten. Om in verbinding te blijven heeft ze meerdere keren per dag contact met haar collega’s. Kimberley ervaart het thuiswerken met pieken en dalen. Ze mist de gezelligheid en het teamgevoel, maar ook een klantrelatie opbouwen in deze tijd is lastiger. De reistijd naar kantoor mist ze totaal niet!


Leven en werken in het coronatijdperk vraagt om aanpassingen. Het is voor iedereen wennen, soms moeilijk en onwerkelijk. Fiscalist Koen Hijl schreef eerder al een blog over onze nieuwe (en hopelijk tijdelijke) wereld. Want hoe zorgen wij ervoor dat onze klanten toch het beste krijgen? Hoe krijgen zij tóch het persoonlijke contact, de betrokkenheid?

Wij zijn in ieder geval trots op onze medewerkers. Hoe ze zich flexibel opstellen, creatieve oplossingen zoeken en er samen het beste van maken. Petje af! Samen komen we er wel doorheen.


Delen via Social Media