Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Veel werkgevers hebben klokkenluidersregeling niet op orde
Veel bedrijven hebben nog geen goede regeling voor klokkenluiders. Hoewel een meerderheid van de ondernemingen wel een procedure heeft, voldoet bij maar 42 procent van de bedrijven de regeling aan de wettelijke eisen.
Dit schrijft dagblad Trouw onlangs op basis van een enquête die Huis voor Klokkenluiders heeft uitgevoerd onder ruim 430 ondernemingsraden. Bedrijven en andere organisaties met meer dan vijftig medewerkers zijn sinds 1 juli 2016 verplicht om een procedure te hebben waarmee het personeel op een vertrouwelijke manier meldingen kan doen.
Zo moeten ondernemingen vastleggen hoe met een melding wordt omgegaan en bij welke persoon binnen het bedrijf de melding vertrouwelijk gedaan kan worden. Ook moet een klokkenluider de mogelijkheid hebben om vertrouwelijk een adviseur te raadplegen.
Door: NU.nl
Vitacon Luteijn beschikt over externe vertrouwenspersonen integriteit, bij wie mensen in uw organisatie vertrouwelijk terechtkunnen. De vertrouwenspersoon kan een belangrijke functie hebben in uw integriteitsbeleid en meldregeling. Onze vertrouwenspersonen zijn gecertificeerd en ingeschreven in het beroepsregister.
Overigens kunt u de functie van vertrouwenspersoon integriteit ook heel goed combineren met de vertrouwenspersoon ongewenste omgangsvormen van Vitacon Luteijn. U hoeft dan niet twee vertrouwenspersonen aan te stellen. Dit scheelt u tijd en kosten. Wilt u meer informatie over de vertrouwenspersoon? Neem dan contact op met Remco Lefering 0316-740115 of lees hier meer.
Voor uitgebreid advies over integriteitsmanagement en good governance kunt u contact opnemen met Nicole den Hartigh 06 29 73 18 04. Haar website: https://stolwijkdenhartigh.nl/
Actueel
Nieuw Stolwijk Kelderman Deventer officieel geopend
Fiets van de zaak – Alles over bijtelling en onbelast vergoeden
Vanaf 1 juli strengere eisen overdrachtsbelasting bij juridische splitsing
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Afgezwakte CSRD-regelgeving – een doodsteek voor de duurzame transitie? Nee, in tegendeel. Juist nu zien we steeds sterker de meerwaarde van duurzaam ondernemen. De ondernemers en organisaties die écht geloven in transparantie en werk willen maken van hun toekomstbestendigheid gaan (vrijwillig) door. Voor hen is er de VSME-standaard met praktische en haalbare kaders voor duurzaamheidsrapportage. […]
Gisteren openden we officieel ons nieuwe kantoor in Deventer. Met extra werk- en overlegruimte voor verdere groei en verankering van Stolwijk Kelderman (SK) en heel Stolwijk Kennisnetwerk (SKN) in Oost-Nederland. “Een uitdagende maar zeker haalbare ambitie”, aldus Bart Kuipers, accountant bij Stolwijk Kelderman Deventer. Daar waar anderen de regio verlaten kiest SKN met volle overtuiging […]
Nu de zon zich weer vaker laat zien, is het hét moment om medewerkers – of jezelf als dga – te stimuleren vaker de fiets te pakken. Met een fietsregeling en fiets van de zaak combineer je vitaliteit met fiscale voordelen. Hoe zit dat precies? We zetten de regels voor je op een rij. Bijtelling […]
Overweeg je vastgoed over te dragen via een juridische splitsing? Let op: vanaf 1 juli 2025 gelden strengere eisen overdrachtsbelasting en vrijstelling hiervan. Wil je nog profiteren van de huidige regels? Kom dan nu meteen in actie. Momenteel geldt dat je bij een juridische splitsing vrijstelling kunt krijgen van overdrachtsbelasting, mits de splitsing niet primair […]
Het podium vragen past niet bij Diana Aalderink, bestuurder en aandeelhouder van Stolwijk Kelderman (SK) en Stolwijk Kennisnetwerk (SKN). Sommige gelegenheden – zoals een 25-jarig werkjubileum – vragen volgens collega’s echter om welverdiende aandacht. Dus vierden we Diana’s jubileum op 27 maart 2025 met familie en alle collega’s in theater Amphion in Doetinchem. Inclusief een […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk