Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Voldoe aan de afwikkeling verplichtingen voor de Subsidieregeling Bonus Zorgprofessionals
De aanvraagtermijn voor de subsidieregeling Bonus Zorgprofessionals is al enige tijd gesloten. De meeste bonussen zijn inmiddels uitbetaald en de verdere afwikkeling van de verplichtingen behorende bij deze subsidie komen in zicht. Maak jij gebruik van de subsidieregeling Bonus Zorgprofessionals? Zorg dan dat je aan de voorwaarden en verplichtingen voldoet, wij zetten ze voor je op een rij.
Je hebt een administratieplicht, hieronder vallen de volgende verplichtingen:
Zijn er zaken die gevolgen (kunnen) hebben voor de subsidie? Dan moet je deze zo spoedig mogelijk melden aan de Dienst Uitvoering Subsidies aan Instellingen (DUS-I). Meld hierbij in ieder geval:
Jouw melding bij de DUS-I dient voorzien te worden van een toelichting en alle bijbehorende relevante documenten. Vermeld daarnaast ook het subsidienummer, deze vind je in de brief toekenning Bonus Zorgprofessionals).
Het adres waar je de melding aan kunt richten is:
DUS-I Postbus 16006 2500 BA Den Haag
De verantwoording vindt plaats op basis van de criteria die zijn opgenomen in de subsidieregeling Bonsu Zorgprofessionals COVID-19. De praktische informatie met betrekking tot de verantwoording en het verzoek tot het vaststellen van jouw subsidie zal rond mei 2021 bekend gemaakt worden.
Als je meer dan € 25.000 subsidie ontvangt, dien je deze subsidie te verantwoorden in het opvolgende kalenderjaar. Dit is nodig om de subsidie vast te stellen. Bij de verantwoording geef je het volgende aan:
Subsidievaststelling subsidies tot € 25.000
Subsidievaststelling subsidies van € 25.000 tot € 125.000
Subsidievaststelling subsidies vanaf € 125.000
Heb je teveel voorschot ontvangen subsidie? Dan dient dit te worden betaald. Dit betreft zowel de bonus als het onbenutte gedeelte van de toegekende vergoeding voor de belasting (80% van de hiervoor bedoelde overschrijding).
Bij de vaststelling van de subsidie wordt je geïnformeerd over hoe en wanneer de terugbetaling gaat plaatsvinden.
Heb je hulp nodig bij de afwikkeling van de verplichtingen? Of wil je meer informatie? Onze collega’s van de Corona Helpdesk kunnen je helpen met al je corona gerelateerde vragen.
Actueel
Btw corrigeren moet voortaan binnen 8 weken
De belangrijkste loon- en HR-wijzigingen van 2025
Doe vóór 1 februari 2025 je opgaaf UBD 2024
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Heb je te weinig btw aangegeven en afgedragen aan de Belastingdienst? Dan moet je je aangifte btw corrigeren met een btw-suppletie. Hiervoor gold altijd ‘zo snel mogelijk’, maar dit moet per 1 januari 2025 binnen 8 weken. Niet (op tijd) indienen kan leiden tot een vergrijpboete. Heb je te weinig btw aangegeven in je btw-aangiften […]
Het nieuwe jaar is weer van start gegaan. Welke loon- en HR-wijzigingen zijn op 1 januari 2025 ingegaan? En wat moet je daar als werkgever over weten? De belangrijkste punten voor je op een rij. Bron: Salaris Vanmorgen
Ben je inhoudingsplichtig en heb je in 2024 bedragen betaald aan natuurlijke personen? Geef deze vóór 1 februari 2025 door aan de Belastingdienst met de opgaaf UBD 2024. Betalingen aan natuurlijke personen die bij je in dienst waren of waarvoor jij een factuur met btw hebt gekregen hoef je niet op te geven. Voor wie […]
Ontsla je een medewerker of krijgt hij geen contractverlenging, dan heeft hij mogelijk recht op een transitievergoeding. De maximale transitievergoeding wordt per 1 januari 2025 verhoogd naar € 98.000 (in 2024 € 94.000). Wanneer geen transitievergoeding? Er geldt een aantal uitzonderingen op het recht op transitievergoeding. Een medewerker heeft het recht niet als het ontslag […]
Hoe kijken spelers in de accountancysector terug op 2024 en wat wensen zij voor 2025? Ook onze eigen Joost Kelderman kreeg deze en meer vragen van Accountancy Vanmorgen. Hij schreef zijn eigen blog voor het vakmagazine. ‘We maken het thema duurzaamheid te groot en te vaktechnisch’ Wat blijft jou het meeste bij van het afgelopen […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk