Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / false
Een voucherregeling binnen de Provincie Gelderland op het gebied van scholing (Sociale Innovatie)
De Provincie Gelderland wil het tekort aan technisch personeel aanpakken. Om dit doel te bereiken, verbindt ze Gelderse bedrijven en scholingsinstellingen met landelijke brancheorganisaties en vakbonden en techniekfondsen. Dit initiatief is vanaf heden gebundeld binnen het actieplan Leve(n)lang Gelders Vakmanschap. Met behulp van de inzet van subsidie stimuleert de Provincie Gelderland om-, bij- en herscholingstrajecten om de technische arbeidsmarkt in Gelderland beter te laten functioneren.
De Provincie Gelderland biedt vooralsnog 850 vouchers aan die kunnen worden ingezet om om-, bij- en herscholingstrajecten (mede) te financieren. Het betreft de volgende 5 varianten:
De trajecten en kosten dienen te worden gerealiseerd tussen 1 april 2018 en 1 mei 2019. De werkzoekende dient woonachtig te zijn in de Provincie Gelderland, of het bedrijf waar deze werkzaam is dient gevestigd te zijn in de Provincie Gelderland.
De vouchers zijn ten tijde van deze publicatie beschikbaar gesteld en er is nog maar een beperkt deel vergeven. In zijn totaliteit zijn er binnen alle categorieën opgeteld 850 vouchers ter beschikking gesteld. De aanvragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Op de website van het initiatief www.geldersvakmanschap.nl wordt weergegeven hoeveel vouchers er nog beschikbaar zijn binnen de 5 categorieën. Ook is hier een detailoverzicht te vinden van de randvoorwaarden waaraan men/de aanvraag dient te voldoen. Ook kunt u via de website contact opnemen met de arbeidsmarktcoaches die u verder kunnen helpen met het opstarten van een traject en het aanvragen van een voucher.
De website van het initiatief is duidelijk en het team dat het actieplan uitvoert is uitstekend in staat om u te begeleiden. Mocht u desondanks toch een concrete casus willen laten toetsen, of heeft u vragen over deze subsidieregeling, neem dan gerust contact op met Bart van Mullem.
Actueel
Brieven Belastingdienst over box 3 en IB 2019 – Wat moet of kun je daarmee?
Vrije ruimte WKR 2024 ook voor personeelsuitje 2025?
Bedrijfsarts? Dit zijn de rechten en plichten van medewerkers
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
De Belastingdienst is gestart met het versturen van brieven aan belastingplichtigen die mogelijk in aanmerking komen voor aanvullend rechtsherstel in box 3. En de Belastingdienst is van plan brieven te gaan versturen naar belastingplichtigen met box 3-inkomen waarvan de aanslag IB 2019 op 24 december 2021 nog niet onherroepelijk vaststond. Wat moet je wel of […]
Wat de reden voor verkoop van je bedrijf ook is — nieuwe kansen, pensioen, of het gevoel dat je alles eruit hebt gehaald — het is een van de meest ingrijpende beslissingen die je als ondernemer ooit zult nemen. Wat dan cruciaal is: op het júiste moment verkopen. Maar wat bepaalt het juiste moment om […]
Je eenmanszaak omzetten naar een bv, het is voor veel ondernemers een spannende beslissing. Hoe weet je of je er goed aan doet? Het antwoord op die vraagt hangt af van een aantal factoren. Ik neem je kort mee in 6 daarvan en leg je uit waar je op moet letten. Door Louisa Rensink, Junior […]
Per 2026 gaat de btw-herzieningsregeling mogelijk ook gelden voor diensten aan onroerend goed, zoals verbouwingen, die meer dan € 30.000 kosten. Hoe zit het dan met je btw-aftrek? En hoe werkt btw-herziening eigenlijk überhaupt en hoe zit het met de herzieningstermijnen? Fiscalist Tarik heeft de belangrijkste punten voor je samengevat en geeft tips. Door Tarik […]
Stel je koopt dit jaar theatertickets voor medewerkers en doet die bij in hun kerstpakket. De voorstelling zelf vindt plaats in 2025. Je wilt de tickets onderbrengen in de vrije ruimte van de werkkostenregeling. Moet dat dan in de WKR 2024 of juist die van 2025? Het antwoord op de vraag of je de vrije […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk