Verandering biedt kansen
Home / Blogs / Problemen en zorgen over (zieke) medewerkers
Veel werknemers melden zich ziek om redenen die niet-medisch van aard zijn. Dat kan van alles zijn: geldzorgen, ruzie op het werk, relatieproblemen. Vaak is een persoon medisch gezien dan niet ziek, maar is er wel degelijk iets aan de hand waardoor werknemers denken het even niet meer aan te kunnen. NVAB-voorzitter Jurriaan Penders zegt hierover tegen Trouw:
“Ik wil niet zeggen dat werknemers die zich ziek melden de boel belazeren. Dat is maar een heel klein deel. Bij de meeste ziekmelders spelen kwesties waardoor ze zich even niet opgewassen voelen tegen het werk.”
Arbodienstverleners wijzen erop dat een slimmere omgang met ziekteverzuim in het belang is van zowel werkgevers als werknemers. Een ziek personeelslid kost tussen de 200 en 400 euro per dag. Die kosten zitten hem in doorbetaling van de werknemer, regelen van vervanging en in eventueel productieverlies.
Vitacon HR Services denkt graag met u mee. Dit doen we al jaren mede daardoor kennen wij een gemiddeld ziekteverzuim dat al jaren onder de 4% ligt.
Heeft u medewerkers waarvan u denkt dat er andere problemen spelen, laat het ons dan weten voor dat de medewerker zich ziek meldt. Wij denken graag met u en uw medewerker mee naar oplossingen.
Actueel
Q&A excessief lenen – Nog maar € 500.000 belastingvrij lenen van bv
Ben jij al klaar voor werken met regionale werkcentra?
Pandrecht op vorderingen? Zorg voor periodieke vervolgverpanding!
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Er leven nogal wat CSRD-vragen. Veel is nog onduidelijk over hoe de CSRD toe te passen, maar er is ook veel informatie al wél beschikbaar. Je leest het in de meest actuele Q&A van de Raad voor de Jaarverslaggeving (RJ) en Sociaal-Economische Raad (SER). Zowel de RJ als SER krijgen veel vragen van organisaties die […]
Het lijkt aantrekkelijk: wonen en werken in één pand. Maar een kantoor aan huis is lang niet altijd ook fiscaal aantrekkelijk. Wanneer is je werkplek ook voor de Belastingdienst een werkruimte? Waar moeten jij, je bedrijf en je werkruimte aan voldoen en op letten? Wat is een kwalificerende werkruimte? Als eerste is het van belang […]
Heb je als dga in het verleden een open fonds voor gemene rekening (OFGR) gebruikt om fiscaal voordeel te behalen en vermogen uit de publiciteit te houden? Let op: Per 2025 vervalt de belastingplicht voor de vennootschapsbelasting van het OFGR. Wil je voorkomen dat je in 2025 moet afrekenen? Kom dan nu in actie! In […]
De Update Special Lonen 2024 staat weer voor je klaar! De ‘Update Special Lonen 2024’ is voor jou als werkgever of HR-professional een handig naslagwerk, waarin je actuele informatie vindt over lonen, vergoedingen, regelingen en nog veel meer. Zo heb je in één document alles helder op rij. Zo ga je meer ontdekken over premiepercentages […]
Stolwijk Philipsen accountants en adviseurs (SP) in Wijchen zet per 15 augustus 2024 de laatste stap in haar samenwerking met Stolwijk Kennisnetwerk (SKN): de naamsverandering van Stolwijk Philipsen naar Stolwijk Kelderman accountants en fiscalisten (SK). Een logisch vervolg, want binnen SKN zijn alle andere accountancy en fiscale adviesdiensten ook ondergebracht in SK. “Eén label voor […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk