Verandering biedt kansen
Home / Blogs / Doing business in the Netherlands as an international company
Are you an international company interested in doing business in the Netherlands? As a business, you will undoubtedly have plenty of operational and business management knowledge. But what about knowledge and know-how regarding the ins and outs of appropriate legal company structures, acquisition procedures, due diligence, employee compensation, taxes, and other essential business practices? That is a whole different kettle of fish. Just know that you don’t have to do this alone. Choose a knowledgeable, experienced partner: you can count on our specialists at Stolwijk Kelderman.
Although Stolwijk Kelderman is focused on accountancy and fiscal matters, we can also provide you with direct access to the rest of our internal network (Stolwijk Kennisnetwerk, translated as Stolwijk Knowledge Network) and our larger external network of international specialists, notaries, and lawyers. We will work closely with you on matters regarding:
In short, we provide quality business consultancy services in the broadest sense of the word. And we do so with a staff of 250 colleagues and offices in Doetinchem, Zevenaar, Wijchen, and Deventer.
Let us advise you throughout the entire process and help you choose the right legal business structure.
Due diligence, restructuring, mergers, business succession: our specialists will gladly advise you on navigating the field.
Make life easy for yourself, and leave the corporate tax returns and sales tax reporting to us. You can also engage our consultancy services for matters such as the innovation box (tax incentive), international sales tax, transfer pricing, and more. We are used to taking foreign company structures and tax treaties into consideration.
You can leave the wage tax and turnover tax reporting to us, but we also provide services for HR management consultancy, drafting agreements, the obligation for continued payment of wages in case of illness, and applying for tax exemption under the 30% ruling. We can also help you determine your employees’ social insurance position and manage salary splits or split employment.
We can advise you about the pros and cons of purchasing privately versus via a corporation, and we can teach you all there is to know about – and help you with – matters such as conveyance tax, turnover tax, and income tax.
Guidance in fiscal matters is more often a necessity than a luxury. Whether you need advice on home mortgage interest deduction, the law of succession, gift tax, pension plans, or estate planning, we have the right specialist for all your questions. This includes issues regarding treaty obligations, determining which country can tax you for what income, dividend payments and their implications, issues around permanent establishment, and how to prevent double taxation.
Would you like to learn more? I am here to help you. Please do not hesitate to call or send me an email.
drs. Ricardo te Kaat, Tax Specialist
Phone +31 (0)314 369 111
Mobile +31 (0)6 1127 4485
Email r.t.kaat@stolwijkkelderman.nl
Actueel
Waarom zou je een interim HR-adviseur inschakelen?
Gedragsverandering in organisaties: doorbreek patronen en stimuleer eigenaarschap
Kan jouw bedrijf zonder salarisprofessional?
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
HR-specialist Anneke werkte tot eind vorig jaar als HR-businesspartner aan werkgeverszijde. Nu gaat ze bij ons haar kennis en ervaring voor tal van werkgevers inzetten als interim HR-adviseur. Anneke vertelt hoe dat in de praktijk werkt en wat de voordelen zijn voor ondernemers en werkgevers. Door Anneke van Huët, HR-consultant Waarvoor kunnen werkgevers jou inschakelen? […]
Organisaties veranderen continu. Door technologische innovaties, personeelstekorten en veranderende klantverwachtingen moeten bedrijven ook wel. En waar leiders vaak vooruit kijken, blijft echte verandering uit zonder een lerende organisatie. Actief leren en ‘afleren’, initiatief en flexibiliteit zijn daarom de belangrijkste vaardigheden van dit moment. Toch blijkt verandering in de praktijk lastig. Hoe zorg je ervoor dat […]
Wat zijn sleutelposities in jouw organisatie? ‘Sales’ en ‘productie’ zijn veelgehoorde werkgeversantwoorden op die vraag. Maar dan doe je volgens Matthijs Koppelaar, Manager Salaris & Advies bij Vitacon Luteijn, een hele belangrijke groep tekort: de salarisprofessionals. Want denk je even in, wat gebeurt er als lonen niet goed worden verwerkt en wet- en regelgeving niet […]
Als we het hebben over een dga, zijn er dan voorwaarden voor de aard van werkzaamheden die hij moet verrichten voor een thuiswerkvergoeding? Telt ‘gebruikelijk in de branche’ zoals dat ook geldt voor de werkkostenregeling (WKR)? Vraag: Is het thuis zakelijke mail lezen voldoende voor een gericht vrijgestelde thuiswerkvergoeding? Antwoord: Wel of geen gerichte vrijstelling? […]
Dien op tijd je belastingaangifte in of vraag nu een voorlopige aanslag aan. Hiermee voorkom je dat je belastingrente moet betalen. Deze rente is per 1 januari 2025 verlaagd naar 9% voor vennootschapsbelasting en naar 6,5% voor overige belastingen zoals inkomstenbelasting. 1 mei is de eerstvolgende deadline. Wanneer betaal je belastingrente? De Belastingdienst brengt je […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk