Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Tegemoetkoming amateursportorganisaties (TASO-regeling)
Leed uw amateursportorganisatie ten minste 20% omzetverlies, als gevolg van de corona-maatregelen? Dan kunt u in aanmerking komen voor een tegemoetkoming.
De hoogte van de tegemoetkoming is afhankelijk van uw doorlopende lasten in de periode waarin u ten minste 20% minder omzet had. U kunt voor 2 perioden subsidie aanvragen:
Hoogte tegemoetkoming
Doorlopende lasten
Tegemoetkoming (forfaitair)
€ 501 t/m € 1.500
€ 1.500
€ 1.501 t/m € 2.500
€ 2.500
€ 2.501 t/m € 3.999
€ 3.500
Er is € 44,5 miljoen subsidie beschikbaar. Bij overschrijding van het budget vindt op 5 oktober 2020 een loting plaats onder alle volledige aanvragen.
Uw amateursportorganisatie komt voor een eenmalige tegemoetkoming in aanmerking als het in de periode van 1 maart tot en met 31 mei 2020 en/of 1 juni tot en met 31 augustus 2020 ten minste 20% aan omzet verloor.
Let op: u mag, in het kader van de uitbraak van COVID-19, geen andere tegemoetkoming voor doorlopende lasten hebben ontvangen.
Iedere organisatie die zich inschrijft in het Handelsregister krijgt één of meerdere SBI-codes. Deze code geeft aan wat de activiteit van de organisatie is. Zo kan er worden bepaald of er inderdaad sprake is van een amateursportorganisatie. Organisaties waarbij de SBI-code begint met de cijfers 93.1 zijn sportorganisaties. Zij komen in aanmerking voor de tegemoetkoming. Hetzelfde geldt voor organisaties met SBI-codes 85.51 en 85.51.9 (sport- en recreatieonderwijs).
Let op: organisaties met codes gerelateerd aan beroepssporten (93.13, 93.14.6, 93.19.1, 93.19.3, 93.19.4 en 93.19.5) zijn uitgezonderd van de tegemoetkoming.
Aanvragen kan van 8 september tot en met 4 oktober 2020. Op de site www.dus-i.nl vindt u een link naar het online aanvraagformulier. De aanvraag moet worden ondertekend door een tekenbevoegde (conform KvK). Bij een gezamenlijke bevoegdheid kunnen dit twee personen zijn.
U kunt de aanvraag doen voor één van de twee bovengenoemde perioden of voor beide. Vul het formulier juist en volledig in. Het moment van ontvangst is niet bepalend voor de toekenning van de tegemoetkoming.
Voor uw aanvraag heeft u een bankafschrift nodig dat niet ouder is dan drie maanden. In verband met privacywetgeving moet u bepaalde gegevens onleesbaar maken. Bekijk hier het voorbeeld.
U ontvangt uiterlijk 1 december 2020 de verlengingsbeschikking.
Wilt u meer informatie over de regeling? Deze vindt u hier.
Let op: bepaalde tussentijdse wijzigingen (zoals het totale budget en de mogelijkheid om voor twee periodes een tegemoetkoming aan te vragen) zijn in deze publicatie nog niet opgenomen. Naar verwachting wordt de nieuwe regeling (met de wijzigingen) voor 15 september 2020 gepubliceerd, op www.dus-i.nl treft u dan een link naar de volledige regeling.
Lees meer actuele berichten van onze Corona Helpdesk | schrijf u in voor onze Corona nieuwsbrief
DISCLAIMERIn dit nieuwsbericht verstrekt SKN algemene informatie gebaseerd op de ons thans bekende informatie en de thans geldende wet- en regelgeving. Voor zover dit nieuwsbericht juridische informatie verstrekt, beoogt SKN niet om juridisch advies te verlenen voor uw concrete situatie. De inhoud van dit nieuwsbericht is door SKN met zorg samengesteld mede op basis van door derden verstrekte informatie. SKN aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele onjuistheid of onvolledigheid van de verstrekte informatie, daar iedere situatie uniek is.
Actueel
Antwoorden op CSRD-vragen in Q&A van RJ en SER
Waar moet kantoor aan huis fiscaal aan voldoen?
Fiscaal voordeel OFGR vervalt – herstructureer nu of je rekent af in 2025
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Er leven nogal wat CSRD-vragen. Veel is nog onduidelijk over hoe de CSRD toe te passen, maar er is ook veel informatie al wél beschikbaar. Je leest het in de meest actuele Q&A van de Raad voor de Jaarverslaggeving (RJ) en Sociaal-Economische Raad (SER). Zowel de RJ als SER krijgen veel vragen van organisaties die […]
Het lijkt aantrekkelijk: wonen en werken in één pand. Maar een kantoor aan huis is lang niet altijd ook fiscaal aantrekkelijk. Wanneer is je werkplek ook voor de Belastingdienst een werkruimte? Waar moeten jij, je bedrijf en je werkruimte aan voldoen en op letten? Wat is een kwalificerende werkruimte? Als eerste is het van belang […]
Heb je als dga in het verleden een open fonds voor gemene rekening (OFGR) gebruikt om fiscaal voordeel te behalen en vermogen uit de publiciteit te houden? Let op: Per 2025 vervalt de belastingplicht voor de vennootschapsbelasting van het OFGR. Wil je voorkomen dat je in 2025 moet afrekenen? Kom dan nu in actie! In […]
De Update Special Lonen 2024 staat weer voor je klaar! De ‘Update Special Lonen 2024’ is voor jou als werkgever of HR-professional een handig naslagwerk, waarin je actuele informatie vindt over lonen, vergoedingen, regelingen en nog veel meer. Zo heb je in één document alles helder op rij. Zo ga je meer ontdekken over premiepercentages […]
Stolwijk Philipsen accountants en adviseurs (SP) in Wijchen zet per 15 augustus 2024 de laatste stap in haar samenwerking met Stolwijk Kennisnetwerk (SKN): de naamsverandering van Stolwijk Philipsen naar Stolwijk Kelderman accountants en fiscalisten (SK). Een logisch vervolg, want binnen SKN zijn alle andere accountancy en fiscale adviesdiensten ook ondergebracht in SK. “Eén label voor […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk