Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Tegemoetkoming amateursportorganisaties (TASO-regeling)
Leed uw amateursportorganisatie ten minste 20% omzetverlies, als gevolg van de corona-maatregelen? Dan kunt u in aanmerking komen voor een tegemoetkoming.
De hoogte van de tegemoetkoming is afhankelijk van uw doorlopende lasten in de periode waarin u ten minste 20% minder omzet had. U kunt voor 2 perioden subsidie aanvragen:
Hoogte tegemoetkoming
Doorlopende lasten
Tegemoetkoming (forfaitair)
€ 501 t/m € 1.500
€ 1.500
€ 1.501 t/m € 2.500
€ 2.500
€ 2.501 t/m € 3.999
€ 3.500
Er is € 44,5 miljoen subsidie beschikbaar. Bij overschrijding van het budget vindt op 5 oktober 2020 een loting plaats onder alle volledige aanvragen.
Uw amateursportorganisatie komt voor een eenmalige tegemoetkoming in aanmerking als het in de periode van 1 maart tot en met 31 mei 2020 en/of 1 juni tot en met 31 augustus 2020 ten minste 20% aan omzet verloor.
Let op: u mag, in het kader van de uitbraak van COVID-19, geen andere tegemoetkoming voor doorlopende lasten hebben ontvangen.
Iedere organisatie die zich inschrijft in het Handelsregister krijgt één of meerdere SBI-codes. Deze code geeft aan wat de activiteit van de organisatie is. Zo kan er worden bepaald of er inderdaad sprake is van een amateursportorganisatie. Organisaties waarbij de SBI-code begint met de cijfers 93.1 zijn sportorganisaties. Zij komen in aanmerking voor de tegemoetkoming. Hetzelfde geldt voor organisaties met SBI-codes 85.51 en 85.51.9 (sport- en recreatieonderwijs).
Let op: organisaties met codes gerelateerd aan beroepssporten (93.13, 93.14.6, 93.19.1, 93.19.3, 93.19.4 en 93.19.5) zijn uitgezonderd van de tegemoetkoming.
Aanvragen kan van 8 september tot en met 4 oktober 2020. Op de site www.dus-i.nl vindt u een link naar het online aanvraagformulier. De aanvraag moet worden ondertekend door een tekenbevoegde (conform KvK). Bij een gezamenlijke bevoegdheid kunnen dit twee personen zijn.
U kunt de aanvraag doen voor één van de twee bovengenoemde perioden of voor beide. Vul het formulier juist en volledig in. Het moment van ontvangst is niet bepalend voor de toekenning van de tegemoetkoming.
Voor uw aanvraag heeft u een bankafschrift nodig dat niet ouder is dan drie maanden. In verband met privacywetgeving moet u bepaalde gegevens onleesbaar maken. Bekijk hier het voorbeeld.
U ontvangt uiterlijk 1 december 2020 de verlengingsbeschikking.
Wilt u meer informatie over de regeling? Deze vindt u hier.
Let op: bepaalde tussentijdse wijzigingen (zoals het totale budget en de mogelijkheid om voor twee periodes een tegemoetkoming aan te vragen) zijn in deze publicatie nog niet opgenomen. Naar verwachting wordt de nieuwe regeling (met de wijzigingen) voor 15 september 2020 gepubliceerd, op www.dus-i.nl treft u dan een link naar de volledige regeling.
Lees meer actuele berichten van onze Corona Helpdesk | schrijf u in voor onze Corona nieuwsbrief
DISCLAIMERIn dit nieuwsbericht verstrekt SKN algemene informatie gebaseerd op de ons thans bekende informatie en de thans geldende wet- en regelgeving. Voor zover dit nieuwsbericht juridische informatie verstrekt, beoogt SKN niet om juridisch advies te verlenen voor uw concrete situatie. De inhoud van dit nieuwsbericht is door SKN met zorg samengesteld mede op basis van door derden verstrekte informatie. SKN aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele onjuistheid of onvolledigheid van de verstrekte informatie, daar iedere situatie uniek is.
Actueel
Doen vóór 1 mei: Voorlopige IB-aanslag 2023 met box 3 wijzigen
Controleverklaring 2023 voor decentrale overheden mag worden afgegeven
Nu ook mogelijk: Verklaring Omtrent Gedrag digitaal aanvragen
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
De definitieve forfaitaire rendementspercentages voor bank- en spaartegoeden (box 3) en voor schulden wijken (flink) af van de voorlopige forfaitaire rendementspercentages. Daarom kan het in bepaalde situaties verstandig zijn om vóór 1 mei 2024 je voorlopige IB-aanslag 2023 aan te passen. Had je op 1 januari 2023 box 3 vermogen? Ben je van plan om […]
Eindelijk duidelijkheid voor gemeenten en gemeenschappelijke regelingen: Het ministerie van BZK roept op om toch een rechtmatigheidsverantwoording in de jaarrekening 2023 op te nemen. En wij als accountants mogen de controleverklaring 2023 verstrekken en moeten daarbij handelen alsof de wijzigingen in het BADO en BBV zijn gewijzigd. Lees meer over de aanpassingen en aandachtspunten. De […]
Vanaf 22 mei 2024 kun je ook een Verklaring Omtrent Gedrag digitaal aanvragen en niet meer alleen op papier bij de gemeente. Als werkgever kun je de Verklaring Omtrent Gedrag digitaal voor medewerkers klaarzetten via Justis.nl. Hiervoor moet je over eHerkenning beschikken. Belangrijk: Als werkgever de medewerker informeren Meld het bij de werkgever als je […]
Er komt geen extra verhoging van het minimumloon per 1 juli 2024. Hoewel de Tweede Kamer eerder voor een extra verhoging met 1,2% stemde, is daar in de Eerste Kamer geen meerderheid voor. Wel vindt een reguliere indexatie plaats, waardoor het minimumuurloon per 1 juli met (afgerond) 3,09% stijgt. Van 2020 tot en met 2023 […]
Nog steeds kiezen veel werkgevers voor flexibele arbeidsovereenkomsten. Maar hoeveel toekomst hebben ze nog? Er is de laatste maanden veel om te doen en over gezegd. Hoogste tijd dus om je bij te praten over de do’s en don’ts. En dat hebben we onlangs gedaan in het webinar ‘Flexibele arbeidsrelaties’. Ik heb de meest opvallende […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk