Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Subsidieregeling ‘coronabanen in de zorg’
Van 1 tot en met 31 maart kunnen zorgorganisaties subsidie aanvragen voor zogenaamde “coronabanen”. Coronabanen zijn bedoeld om mensen tijdelijk in te zetten in ondersteunende functies in o.a. de zorg.
Coronabanen kunnen de werkdruk van zorgprofessionals verminderen. Bijkomend voordeel is dat deze regeling kansen biedt aan mensen uit sectoren waar op dit moment minder werk is. Het kabinet stelt € 80 miljoen beschikbaar voor zorginstellingen, waarmee 3.500 voltijdbanen of 6.300 deeltijdbanen kunnen worden gefinancierd. Je kunt hierbij denken aan functies zoals bijvoorbeeld:
Als zorgorganisatie kun je de subsidie aanvragen bij de Dienst Uitvoering Subsidies aan Instellingen voor de periode van 1 januari 2021 tot 1 juli 2021.
Bij goedkeuring ontvangen zorgorganisaties een subsidie voor de loonkosten én een opslag van maximaal 20% voor de begeleiding van de nieuwe werknemers. Bij overinschrijving worden de subsidiebedragen evenredig verdeeld.
Om in aanmerking te komen voor de subsidie moeten de arbeidsplaatsen aan enkele voorwaarden voldoen:
Meer informatie over de subsidie vind je hier. Natuurlijk staan onze adviseurs ook klaar om je advies op maat te geven. Zij zijn telefonisch en per mail bereikbaar voor al je vragen.
Actueel
5 trends in duurzaam beloningsbeleid en vernieuwende arbeidsvoorwaarden
Belastingdienst extra alert op onzakelijke kosten in zakelijke aangiften
Wetsvoorstel nieuw box 3-stelsel ongewijzigd naar Tweede Kamer
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Het verschil maken? Met traditioneel beloningsbeleid gericht op prestaties en ervaring lukt je dat steeds minder. Daarom verleggen veel werkgevers de focus naar duurzaam beloningsbeleid: belonen met het oog op maatschappelijke trends, verschillende generaties en de veranderende wereld. We hebben 5 trends voor je, waarmee ook jij makkelijk een nieuwe weg in kunt slaan. Traditionele […]
Als ondernemer in de inkomstenbelasting, maar ook als dga van een bv, kunnen zakelijk en privé nogal eens door elkaar lopen. Houd in je aangiften zakelijke en onzakelijke kosten echter goed gescheiden. De Belastingdienst is in 2025 namelijk extra alert bij de boordeling van zakelijke kosten. De Belastingdienst ziet te vaak dat aftrekposten worden opgevoerd, […]
Als ondernemer wil je bouwen aan een succesvol bedrijf. Je richt je op je klanten, je product of dienst en je groei. Maar je medewerkers zijn minstens zo belangrijk voor dat succes. Want zonder een goed team geen sterke onderneming. Veel ondernemers hebben echter niet per se voor het werkgeverschap gekozen. Toch doen ze het […]
The Netherlands is known worldwide for its favourable corporate climate. Our country, with its strong economy, well-developed infrastructure, and favourable tax schemes, is an attractive hub for both Dutch and foreign entrepreneurs. Are you interested in doing business in the Netherlands? If so, you need to be aware of a number of tax aspects. Tax […]
Niemand denkt er graag over na, maar wat als je als ondernemer plotseling overlijdt? Wat betekent dat voor je bedrijf, je gezin en je vermogen? Fiscalist Koen Hijl komt ze helaas nog steeds tegen: ondernemers die bij leven niets hebben geregeld. En dat kan nogal ingrijpende gevolgen hebben voor nabestaanden. Weten wat je moet regelen? […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk