Skip to main content
25 februari 2014

Hollen met de Belastingdienst

Laat u uw aangifte door een fiscaal dienstverlener doen, dan kan deze te maken krijgen met het nieuwe heffen op locatie wat ook wel hollen wordt genoemd. De Belastingdienst hanteert sinds kort namelijk deze nieuwe werkwijze om aangiftes af te handelen.

Dit heffen op locatie houdt in dat de inspecteur bij de fiscaal dienstverlener langsgaat om vragen door te nemen die gerezen zijn doordat er aangiftes van zijn cliënten niet door het geautomatiseerde systeem van de Belastingdienst zijn gekomen. De dienstverlener krijgt ter voorbereiding van het gesprek een computerlijst toegestuurd met de uitgeworpen cliënten en eventuele vragen.

Meteen de aangifte afhandelen

Tijdens het gesprek komen de (eventuele) onduidelijkheden en vragen bij deze aangiftes aan bod en handelt de inspecteur, als hij duidelijkheid heeft verkregen, de aangifte met de eventueel gemaakte afspraken, wanneer mogelijk, meteen af.  Het is de bedoeling dat door deze werkwijze aangiftes efficiënter worden afgehandeld en u dus sneller een definitieve aanslag ontvangt.

Terug

Nog niet uitgelezen?