Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / ABN AMRO geeft lucht met uitstelregeling kredieten
Commercial Banking klanten van ABN AMRO krijgen, wegens de impact van de Corona crisis, zes maanden uitstel van aflossing en rentebetaling. De steunregeling geldt automatisch voor klanten van de bank met een lopend zakelijk krediet met een hoofdsom en/of limiet tot 50 miljoen euro. Wie geen gebruik wil maken van de regeling kan zich hiervoor afmelden t/m 31 maart.
Ook zakelijke klanten die in het retailsegment bankieren (waaronder vrijgevestigde medici en vrije beroepen) en een krediet hebben tot 2,5 miljoen euro vallen onder deze regeling. Specifieke financieringsvormen komen niet in aanmerking. ABN AMRO gaat op dit laatste in via haar rubriek veelgestelde vragen.
Momenteel overlegt ABN AMRO (mede) met andere banken en de overheid welke oplossingen passend en mogelijk zijn voor Grootzakelijke klanten en ZZP’ers. Wel geldt het uitstel ook voor klanten met Hypotheken bij ABN AMRO, Florius of MoneYou. En voor klanten met een consumptief krediet bij ABN AMRO, Alfam of ICS.
Het is ons niet bekend of ook andere banken soortgelijke regelingen instellen als bij ABN AMRO. Wij deden navraag bij de Rabobank. Zij geven aan vooralsnog niets bekend te kunnen maken over een beleidsaanpassing rondom uitstel van rente en aflossing voor zakelijke klanten.
Zodra er meer bekend wordt over uitstelregelingen van banken, brengen wij u daarvan op de hoogte.
Lees meer actuele berichten van onze Corona Helpdesk | schrijf u in voor onze Corona nieuwsbrief
DISCLAIMERIn dit nieuwsbericht verstrekt SKN algemene informatie gebaseerd op de ons thans bekende informatie en de thans geldende wet- en regelgeving. Voor zover dit nieuwsbericht juridische informatie verstrekt, beoogt SKN niet om juridisch advies te verlenen voor uw concrete situatie. De inhoud van dit nieuwsbericht is door SKN met zorg samengesteld mede op basis van door derden verstrekte informatie. SKN aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele onjuistheid of onvolledigheid van de verstrekte informatie, daar iedere situatie uniek is.
Actueel
Antwoorden op CSRD-vragen in Q&A van RJ en SER
Waar moet kantoor aan huis fiscaal aan voldoen?
Fiscaal voordeel OFGR vervalt – herstructureer nu of je rekent af in 2025
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Er leven nogal wat CSRD-vragen. Veel is nog onduidelijk over hoe de CSRD toe te passen, maar er is ook veel informatie al wél beschikbaar. Je leest het in de meest actuele Q&A van de Raad voor de Jaarverslaggeving (RJ) en Sociaal-Economische Raad (SER). Zowel de RJ als SER krijgen veel vragen van organisaties die […]
Het lijkt aantrekkelijk: wonen en werken in één pand. Maar een kantoor aan huis is lang niet altijd ook fiscaal aantrekkelijk. Wanneer is je werkplek ook voor de Belastingdienst een werkruimte? Waar moeten jij, je bedrijf en je werkruimte aan voldoen en op letten? Wat is een kwalificerende werkruimte? Als eerste is het van belang […]
Heb je als dga in het verleden een open fonds voor gemene rekening (OFGR) gebruikt om fiscaal voordeel te behalen en vermogen uit de publiciteit te houden? Let op: Per 2025 vervalt de belastingplicht voor de vennootschapsbelasting van het OFGR. Wil je voorkomen dat je in 2025 moet afrekenen? Kom dan nu in actie! In […]
De Update Special Lonen 2024 staat weer voor je klaar! De ‘Update Special Lonen 2024’ is voor jou als werkgever of HR-professional een handig naslagwerk, waarin je actuele informatie vindt over lonen, vergoedingen, regelingen en nog veel meer. Zo heb je in één document alles helder op rij. Zo ga je meer ontdekken over premiepercentages […]
Stolwijk Philipsen accountants en adviseurs (SP) in Wijchen zet per 15 augustus 2024 de laatste stap in haar samenwerking met Stolwijk Kennisnetwerk (SKN): de naamsverandering van Stolwijk Philipsen naar Stolwijk Kelderman accountants en fiscalisten (SK). Een logisch vervolg, want binnen SKN zijn alle andere accountancy en fiscale adviesdiensten ook ondergebracht in SK. “Eén label voor […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk