Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Vaststelling TVL tweede kwartaal vanaf half november
De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) begint naar verwachting in de tweede helft van november met de vaststelling van TVL voor het tweede kwartaal van dit jaar.
Ruim 60.000 ondernemers krijgen vanaf dan per e-mail een verzoek de werkelijke omzet in de periode van 1 april tot en met 30 juni 2021 door te geven. Dat moet voor 12 januari 2022 gebeuren. In de meeste gevallen is het formulier al ingevuld met gegevens van de Belastingdienst. Is het omzetverlies gelijk aan de schatting in de aanvraag, dan ontvang je als ondernemer de laatste 20% van het eerder voorlopig aangegeven bedrag. Is het omzetverlies hoger, dan gaat de subsidie ook omhoog. Bij een lager omzetverlies krijgen ondernemers minder dan 20%, of moeten ze (een deel van) het voorschot terugbetalen. Wie moet terugbetalen, kan online kiezen voor een betalingsregeling. Er is keuze uit het terugbetalen in zes of twaalf maandelijkse termijnen. Een persoonlijke betalingsregeling is ook mogelijk. Ondernemers met een TVL-aanvraag van € 125.000 of meer moeten het accountantsproduct direct meesturen bij het indienen van de vaststelling, benadrukt de RVO nog maar eens.
Voor TVL Q2 2021 hebben 63.000 ondernemers een aanvraag ingediend. Daarvan zijn er nog 3.539 in behandeling. Bij de helft hiervan (1.863) staat een vraag uit om aanvullende informatie aan te leveren bij RVO. Van alle aanvragen voor TVL Q2 is 65% binnen drie weken afgehandeld. Dat is minder dan in de twee kwartalen ervoor. ‘Omdat in Q2 bij sommige aanvragen meer aandacht en tijd nodig is, bijvoorbeeld doordat ondernemers tegen de grens van de toegestane staatssteungrens komen.’
Meer informatie
Wil je meer weten over TVL óf heb je vragen over andere coronasteunmaatregelen? Onze specialisten van de Corona Helpdesk staan voor je klaar.
Bron: Accountancy Vanmorgen
Actueel
Wat verandert er op salarisgebied vanaf 1 juli 2025 en daarna?
Thuiswerken over de grens: zo zit het met belasting en sociale zekerheid
Governance en duurzaam ondernemen: 10 trends voor het mkb
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Hoewel het kabinet demissionair is, staan er de komende jaren toch belangrijke salariswijzigingen gepland. Sommige maatregelen zijn al aangenomen, andere liggen als wetsvoorstel klaar. Daarom is het handig te weten wat er verandert op 1 juli 2025, 1 januari 2026 en verder? In dit artikel zetten we de verwachte salariswijzigingen 2025 overzichtelijk op een rij. […]
Werken jouw medewerkers (deels) thuis in België of Duitsland? Of woon je zelf in het buitenland terwijl je in Nederland werkt? Dan krijg je te maken met complexe regelgeving over belastingheffing, sociale zekerheid en vaste inrichting. Gelukkig komt er steeds meer duidelijkheid. De Benelux-landen en de EU werken aan nieuwe afspraken die het thuiswerken over […]
Duurzaam ondernemen vraagt om meer dan alleen milieumaatregelen of sociale impact. Steeds vaker staat governance centraal als onmisbare schakel in ESG-beleid. Maar wat betekent governance eigenlijk voor het mkb – en hoe pas je dit praktisch toe in jouw organisatie? Ontdek 10 belangrijkste trends op het snijvlak van governance en duurzaam ondernemen in het mkb. […]
“Mag ik drie weken vanuit Spanje werken, aansluitend op mijn vakantie?” Steeds vaker krijgen werkgevers dit soort vragen. Flexibel als je bent, overweeg je misschien direct om ‘ja’ te zeggen. Toch is het verstandig om eerst stil te staan bij de juridische en fiscale gevolgen van een workation? Want hoe zit het eigenlijk met aansprakelijkheid, […]
Hoe beoordeel je een arbeidsrelatie: wanneer gaat het om loondienst en wanneer om zelfstandig ondernemerschap? Om het te verduidelijken heeft het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) onlangs een aantal praktijkvoorbeelden gepubliceerd. Hiermee kun jij jouw arbeidsrelaties toetsen aan herkenbare situaties en schijnzelfstandigheid voorkomen. De vraag hoe je een arbeidsrelatie moet beoordelen – en […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk