Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Vaststelling TVL tweede kwartaal vanaf half november
De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) begint naar verwachting in de tweede helft van november met de vaststelling van TVL voor het tweede kwartaal van dit jaar.
Ruim 60.000 ondernemers krijgen vanaf dan per e-mail een verzoek de werkelijke omzet in de periode van 1 april tot en met 30 juni 2021 door te geven. Dat moet voor 12 januari 2022 gebeuren. In de meeste gevallen is het formulier al ingevuld met gegevens van de Belastingdienst. Is het omzetverlies gelijk aan de schatting in de aanvraag, dan ontvang je als ondernemer de laatste 20% van het eerder voorlopig aangegeven bedrag. Is het omzetverlies hoger, dan gaat de subsidie ook omhoog. Bij een lager omzetverlies krijgen ondernemers minder dan 20%, of moeten ze (een deel van) het voorschot terugbetalen. Wie moet terugbetalen, kan online kiezen voor een betalingsregeling. Er is keuze uit het terugbetalen in zes of twaalf maandelijkse termijnen. Een persoonlijke betalingsregeling is ook mogelijk. Ondernemers met een TVL-aanvraag van € 125.000 of meer moeten het accountantsproduct direct meesturen bij het indienen van de vaststelling, benadrukt de RVO nog maar eens.
Voor TVL Q2 2021 hebben 63.000 ondernemers een aanvraag ingediend. Daarvan zijn er nog 3.539 in behandeling. Bij de helft hiervan (1.863) staat een vraag uit om aanvullende informatie aan te leveren bij RVO. Van alle aanvragen voor TVL Q2 is 65% binnen drie weken afgehandeld. Dat is minder dan in de twee kwartalen ervoor. ‘Omdat in Q2 bij sommige aanvragen meer aandacht en tijd nodig is, bijvoorbeeld doordat ondernemers tegen de grens van de toegestane staatssteungrens komen.’
Meer informatie
Wil je meer weten over TVL óf heb je vragen over andere coronasteunmaatregelen? Onze specialisten van de Corona Helpdesk staan voor je klaar.
Bron: Accountancy Vanmorgen
Actueel
Brieven Belastingdienst over box 3 en IB 2019 – Wat moet of kun je daarmee?
Vrije ruimte WKR 2024 ook voor personeelsuitje 2025?
Bedrijfsarts? Dit zijn de rechten en plichten van medewerkers
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
De Belastingdienst is gestart met het versturen van brieven aan belastingplichtigen die mogelijk in aanmerking komen voor aanvullend rechtsherstel in box 3. En de Belastingdienst is van plan brieven te gaan versturen naar belastingplichtigen met box 3-inkomen waarvan de aanslag IB 2019 op 24 december 2021 nog niet onherroepelijk vaststond. Wat moet je wel of […]
Wat de reden voor verkoop van je bedrijf ook is — nieuwe kansen, pensioen, of het gevoel dat je alles eruit hebt gehaald — het is een van de meest ingrijpende beslissingen die je als ondernemer ooit zult nemen. Wat dan cruciaal is: op het júiste moment verkopen. Maar wat bepaalt het juiste moment om […]
Je eenmanszaak omzetten naar een bv, het is voor veel ondernemers een spannende beslissing. Hoe weet je of je er goed aan doet? Het antwoord op die vraagt hangt af van een aantal factoren. Ik neem je kort mee in 6 daarvan en leg je uit waar je op moet letten. Door Louisa Rensink, Junior […]
Per 2026 gaat de btw-herzieningsregeling mogelijk ook gelden voor diensten aan onroerend goed, zoals verbouwingen, die meer dan € 30.000 kosten. Hoe zit het dan met je btw-aftrek? En hoe werkt btw-herziening eigenlijk überhaupt en hoe zit het met de herzieningstermijnen? Fiscalist Tarik heeft de belangrijkste punten voor je samengevat en geeft tips. Door Tarik […]
Stel je koopt dit jaar theatertickets voor medewerkers en doet die bij in hun kerstpakket. De voorstelling zelf vindt plaats in 2025. Je wilt de tickets onderbrengen in de vrije ruimte van de werkkostenregeling. Moet dat dan in de WKR 2024 of juist die van 2025? Het antwoord op de vraag of je de vrije […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk