Verandering biedt kansen
Home / Nieuws / Medewerkers met schulden: voorkomen is beter dan genezen
Medewerkers met schulden. 62% van de werkgevers krijgt te maken met medewerkers die schulden hebben. Veel werkgevers blijken bereid te zijn werknemers met financiële problemen te ondersteunen. Dit blijkt uit een rapport van het Nibud, dat onderzoek doet naar financiële problemen op de werkvloer.
Het Nibud heeft berekend dat bij een ernstige schuldenproblematiek:
Schulden zijn in eerste instantie een probleem van degene die ze maakt, maar uit dit rapport blijkt dat het niet langs de werkgever heengaat. Voorkomen is daarom beter den genezen!
Veel werkgevers blijken bereid te zijn medewerkers met financiële problemen te ondersteunen. Het is dan belangrijk om de problemen vroegtijdig te signaleren.
Wees daarom alert:
Hebt u het idee dat uw medewerkers kampen met financiële problemen en wilt u uw medewerkers ondersteunen om deze het hoofd te bieden?
Het Nibud heeft samen met het ministerie, Divosa en NVVK praktische ’tips ter bevordering van financieel veerkrachtige medewerkers’ voor u op een rijtje gezet.
Tip: Kijk eens op de site: www.financieelgezondewerknemers.nl.
Ook wij kunnen u en uw medewerker helpen om de gevolgen die het hebben van schulden met zich meebrengt zo klein mogelijk te houden. Neem hiervoor contact op met uw vaste contactpersoon of bel met 0316-740115. Wij helpen u graag verder!
Actueel
Zelfstandig afschrijven op zonnepanelen of niet?
Doorwerken na AOW-leeftijd: dit moet je weten over de aangifte loonheffingen
Bedrijfsoverdracht IB-onderneming: dit moet je fiscaal vooraf regelen
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Steeds meer ondernemers en organisaties investeren in zonnepanelen. Goed voor milieu én de energierekening. Maar mag je de kosten van zonnepanelen nou wel of niet zelfstandig afschrijven? Het antwoord hangt af van hoe de installatie wordt aangemerkt voor de belasting: als zelfstandig bedrijfsmiddel of als onderdeel van het gebouw. Dat zit zo. Wat zijn de […]
Veel werkgevers weten dat je periodiek* een PAGO moet aanbieden. Dat staat immers gewoon in de Arbowet. Maar wat betekent dat precies? En hoe haal je er als werkgever ook echt voordeel uit? In dit blog neem ik je mee in wat een PAGO (en PMO) is, hoe je het organiseert en wat het je […]
Wat verandert er in de aangifte loonheffingen wanneer een werknemer de AOW-leeftijd bereikt? Die vraag is relevant voor werkgevers die te maken hebben met werknemers die doorwerken na de AOW-gerechtigde leeftijd. Vanaf dat moment gelden er andere regels voor de verzekeringsindicaties én de inkomstenverhouding (IKV). Verzekeringsplicht wijzigt per AOW-leeftijd Een werknemer die op 15 juni […]
Wat als je functieprofielen niet meer helpen bij de ontwikkeling van je mensen? Grote kans dat dat al zo is. Want traditionele functieprofielen verouderen sneller dan ooit. Ze sluiten vaak niet meer aan op wat medewerkers écht nodig hebben om te groeien. En ze geven geen antwoord op vragen als: Waar kan ik naartoe groeien? […]
Bij de bedrijfsoverdracht van een IB-onderneming komt het een en ander kijken. Je moet keuzes maken over bijvoorbeeld nu of later belasting betalen, checken of er een desinvesteringsbijtelling is, nagaan wat je me vrijgekomen reserves wilt en kunt, enzovoort.. Een verkeerde keuze kan je geld kosten of je opvolger in een lastige positie brengen. Ontdek […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk