Verandering biedt kansen
Home / Blogs / Doing business in the Netherlands as an international company
Are you an international company interested in doing business in the Netherlands? As a business, you will undoubtedly have plenty of operational and business management knowledge. But what about knowledge and know-how regarding the ins and outs of appropriate legal company structures, acquisition procedures, due diligence, employee compensation, taxes, and other essential business practices? That is a whole different kettle of fish. Just know that you don’t have to do this alone. Choose a knowledgeable, experienced partner: you can count on our specialists at Stolwijk Kelderman.
Although Stolwijk Kelderman is focused on accountancy and fiscal matters, we can also provide you with direct access to the rest of our internal network (Stolwijk Kennisnetwerk, translated as Stolwijk Knowledge Network) and our larger external network of international specialists, notaries, and lawyers. We will work closely with you on matters regarding:
In short, we provide quality business consultancy services in the broadest sense of the word. And we do so with a staff of 250 colleagues and offices in Doetinchem, Zevenaar, Wijchen, and Deventer.
Let us advise you throughout the entire process and help you choose the right legal business structure.
Due diligence, restructuring, mergers, business succession: our specialists will gladly advise you on navigating the field.
Make life easy for yourself, and leave the corporate tax returns and sales tax reporting to us. You can also engage our consultancy services for matters such as the innovation box (tax incentive), international sales tax, transfer pricing, and more. We are used to taking foreign company structures and tax treaties into consideration.
You can leave the wage tax and turnover tax reporting to us, but we also provide services for HR management consultancy, drafting agreements, the obligation for continued payment of wages in case of illness, and applying for tax exemption under the 30% ruling. We can also help you determine your employees’ social insurance position and manage salary splits or split employment.
We can advise you about the pros and cons of purchasing privately versus via a corporation, and we can teach you all there is to know about – and help you with – matters such as conveyance tax, turnover tax, and income tax.
Guidance in fiscal matters is more often a necessity than a luxury. Whether you need advice on home mortgage interest deduction, the law of succession, gift tax, pension plans, or estate planning, we have the right specialist for all your questions. This includes issues regarding treaty obligations, determining which country can tax you for what income, dividend payments and their implications, issues around permanent establishment, and how to prevent double taxation.
Would you like to learn more? I am here to help you. Please do not hesitate to call or send me an email.
drs. Ricardo te Kaat, Tax Specialist
Phone +31 (0)314 369 111
Mobile +31 (0)6 1127 4485
Email r.t.kaat@stolwijkkelderman.nl
Actueel
De waarde van een arbeidsjurist die dicht bij jouw organisatie staat
Het tussentijds opzegbeding in een tijdelijke arbeidsovereenkomst: kansen én risico’s
Onkostenvergoeding voor medewerker, zo houd je grip op kosten zonder gedoe
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
“We hadden het toch goed geregeld?” Het is een zin die we vaak horen. Veel werkgevers gaan ervan uit dat hun afspraken met medewerkers kloppen tot er iets gebeurt. In dit blog laten we je zien hoe snel afspraken ongemerkt kunnen verschuiven en waarom het helpt om ze af en toe samen tegen het licht […]
Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd loopt in principe automatisch af op de afgesproken einddatum. Tussentijds opzeggen is meestal niet mogelijk. Toch kan dit anders liggen als er in de overeenkomst een tussentijds opzegbeding is opgenomen. In dit blog leg ik uit wat zo’n beding inhoudt, hoe het werkt in de praktijk en waar werkgevers en […]
Elke maand dezelfde stapels bonnetjes op je bureau. Medewerkers die wachten op uitbetaling. Een administratie die meer tijd kost dan nodig. Veel werkgevers herkennen het en vragen zich af hoe zij dit slimmer kunnen organiseren. Een vaste onkostenvergoeding kan veel rust geven. De kunst is alleen om deze goed in te richten en zorgvuldig te […]
Sinds dit jaar handhaaft de Belastingdienst weer volledig op schijnzelfstandigheid. Dat zorgt voor veel onrust bij zowel opdrachtgevers als zelfstandigen. Hoewel er in 2025 nog geen boetes werden opgelegd, verandert dat per 1 januari 2026. Dan verdwijnt de zachte landing en kunnen direct sancties volgen als er sprake is van schijnzelfstandigheid. Door Tarik Jansen, fiscalist […]
Nieuwe medewerkers ontvangen we met open armen. Logisch, want een sterke start bepaalt vaak hoe iemand zich voelt binnen de organisatie. Maar wat gebeurt er aan het einde van die reis? Een zorgvuldig afscheid krijgt nog te vaak te weinig aandacht, terwijl juist dat moment grote invloed heeft op je reputatie, medewerkerservaring én toekomstige wervingskansen. […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk