Verandering biedt kansen
Home / Blogs / Doing business in the Netherlands as an international company
Are you an international company interested in doing business in the Netherlands? As a business, you will undoubtedly have plenty of operational and business management knowledge. But what about knowledge and know-how regarding the ins and outs of appropriate legal company structures, acquisition procedures, due diligence, employee compensation, taxes, and other essential business practices? That is a whole different kettle of fish. Just know that you don’t have to do this alone. Choose a knowledgeable, experienced partner: you can count on our specialists at Stolwijk Kelderman.
Although Stolwijk Kelderman is focused on accountancy and fiscal matters, we can also provide you with direct access to the rest of our internal network (Stolwijk Kennisnetwerk, translated as Stolwijk Knowledge Network) and our larger external network of international specialists, notaries, and lawyers. We will work closely with you on matters regarding:
In short, we provide quality business consultancy services in the broadest sense of the word. And we do so with a staff of 250 colleagues and offices in Doetinchem, Zevenaar, Wijchen, and Deventer.
Let us advise you throughout the entire process and help you choose the right legal business structure.
Due diligence, restructuring, mergers, business succession: our specialists will gladly advise you on navigating the field.
Make life easy for yourself, and leave the corporate tax returns and sales tax reporting to us. You can also engage our consultancy services for matters such as the innovation box (tax incentive), international sales tax, transfer pricing, and more. We are used to taking foreign company structures and tax treaties into consideration.
You can leave the wage tax and turnover tax reporting to us, but we also provide services for HR management consultancy, drafting agreements, the obligation for continued payment of wages in case of illness, and applying for tax exemption under the 30% ruling. We can also help you determine your employees’ social insurance position and manage salary splits or split employment.
We can advise you about the pros and cons of purchasing privately versus via a corporation, and we can teach you all there is to know about – and help you with – matters such as conveyance tax, turnover tax, and income tax.
Guidance in fiscal matters is more often a necessity than a luxury. Whether you need advice on home mortgage interest deduction, the law of succession, gift tax, pension plans, or estate planning, we have the right specialist for all your questions. This includes issues regarding treaty obligations, determining which country can tax you for what income, dividend payments and their implications, issues around permanent establishment, and how to prevent double taxation.
Would you like to learn more? I am here to help you. Please do not hesitate to call or send me an email.
drs. Ricardo te Kaat, Tax Specialist
Phone +31 (0)314 369 111
Mobile +31 (0)6 1127 4485
Email r.t.kaat@stolwijkkelderman.nl
Actueel
Wat werkstress je écht kost (en wat je ertegen kunt doen)
WHOA voor ondernemers: kans voor herstructurering bij zwaar weer
Jaarverslaggeving in de zorg: wanneer ben je transparant genoeg?
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Werkstress is al jaren één van de grootste oorzaken van verzuim in Nederland. Volgens TNO kost psychosociale arbeidsbelasting werkgevers jaarlijks miljarden euro’s. Toch gaat het niet alleen over geld. Werkstress heeft vaak al veel eerder invloed: op motivatie, samenwerking en de sfeer binnen teams. In de Week Zonder Werkstress 2025 staat arbeidspsycholoog Maxime Profijt stil […]
Veel ondernemers in Nederland kampen nog steeds met oude coronaschulden. De onderneming draait goed, winst op papier, maar de kasstroom loopt leeg door hoge aflossingsverplichtingen. Investeren zit er niet in, je voelt geen vooruitgang en je vraagt je af: hoe lang hou ik dit nog vol? De WHOA kan voor ondernemers dan het verschil maken. […]
Als zorgaanbieder heb je te maken met steeds meer regels rondom verantwoording en verslaglegging. Transparantie is belangrijk, je legt er bijvoorbeeld maatschappelijke verantwoording mee af. Té veel openheid kan echter risico’s opleveren. Hoe bepaal je het juiste detailniveau voor jouw organisatie? En waar moet je op moet letten bij het deponeren van je jaarstukken? Accountants […]
De Werkkostenregeling (WKR) bestaat inmiddels meer dan 10 jaar, maar voor veel werkgevers blijft het een uitdaging. Hoeveel vrije ruimte heb je nu precies voor de Werkkostenregeling 2025? Welke kosten vallen erbuiten? En hoe voorkom je dat je pas aan het einde van het jaar ontdekt dat je te ver bent gegaan? Fiscalist Tarik Jansen […]
De Kamer van Koophandel (KvK) heeft de Standaard Bedrijfsindeling (SBI-codes) in september 2025 vernieuwd. Deze codes geven aan wat de hoofd- en eventuele nevenactiviteiten van een onderneming zijn. Ze lijken misschien een puur administratieve formaliteit, maar onderschat ze niet. Je SBI-code bepaalt namelijk hoe overheden, verzekeraars, banken en pensioenfondsen jouw bedrijf beoordelen. Door Dianne Blij, […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk