Verandering biedt kansen
Home / Blogs / Doing business in the Netherlands as an international company
Are you an international company interested in doing business in the Netherlands? As a business, you will undoubtedly have plenty of operational and business management knowledge. But what about knowledge and know-how regarding the ins and outs of appropriate legal company structures, acquisition procedures, due diligence, employee compensation, taxes, and other essential business practices? That is a whole different kettle of fish. Just know that you don’t have to do this alone. Choose a knowledgeable, experienced partner: you can count on our specialists at Stolwijk Kelderman.
Although Stolwijk Kelderman is focused on accountancy and fiscal matters, we can also provide you with direct access to the rest of our internal network (Stolwijk Kennisnetwerk, translated as Stolwijk Knowledge Network) and our larger external network of international specialists, notaries, and lawyers. We will work closely with you on matters regarding:
In short, we provide quality business consultancy services in the broadest sense of the word. And we do so with a staff of 250 colleagues and offices in Doetinchem, Zevenaar, Wijchen, and Deventer.
Let us advise you throughout the entire process and help you choose the right legal business structure.
Due diligence, restructuring, mergers, business succession: our specialists will gladly advise you on navigating the field.
Make life easy for yourself, and leave the corporate tax returns and sales tax reporting to us. You can also engage our consultancy services for matters such as the innovation box (tax incentive), international sales tax, transfer pricing, and more. We are used to taking foreign company structures and tax treaties into consideration.
You can leave the wage tax and turnover tax reporting to us, but we also provide services for HR management consultancy, drafting agreements, the obligation for continued payment of wages in case of illness, and applying for tax exemption under the 30% ruling. We can also help you determine your employees’ social insurance position and manage salary splits or split employment.
We can advise you about the pros and cons of purchasing privately versus via a corporation, and we can teach you all there is to know about – and help you with – matters such as conveyance tax, turnover tax, and income tax.
Guidance in fiscal matters is more often a necessity than a luxury. Whether you need advice on home mortgage interest deduction, the law of succession, gift tax, pension plans, or estate planning, we have the right specialist for all your questions. This includes issues regarding treaty obligations, determining which country can tax you for what income, dividend payments and their implications, issues around permanent establishment, and how to prevent double taxation.
Would you like to learn more? I am here to help you. Please do not hesitate to call or send me an email.
drs. Ricardo te Kaat, Tax Specialist
Phone +31 (0)314 369 111
Mobile +31 (0)6 1127 4485
Email r.t.kaat@stolwijkkelderman.nl
Actueel
Sanneke en Jeroen sparren: Verborgen kosten van werkdruk en hoe je verzuim voorkomt
Loonadministratie 2024-2025: bereid je voor op de jaarwisseling
Wat maakt het juiste moment om je bedrijf te verkopen?
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Werkstress neemt toe en als werkgever merk je daarvan de gevolgen. Onder andere in de vorm van stijgende verzuimkosten. ‘Verzuimkosten voor werkgevers wegens werkstress zijn met 33% gestegen’, meldde TNO tijdens de Week van de Werkstress dan ook. Opvallende cijfers en aanleiding voor Organisatiepsycholoog Sanneke Peters om hierover eens te sparren met collega Jeroen Kremer, […]
Het jaar is alweer bijna voorbij, en dan is het natuurlijk belangrijk dat alles goed op orde is wat betreft de loonadministratie voor de overgang van 2024 naar 2025. Wat moet je daarvoor nog regelen en bij ons aanleveren? In dit blog neem ik je graag mee door alle belangrijke stappen en documenten die nodig […]
Vertrouwen, begrip en een positieve werksfeer. Dat is waarom je met je medewerker in gesprek wilt blijven. Niet één keer per jaar tijdens het ontwikkelgesprek, maar regelmatig. Gepland én spontaan. Wist je dat je zo sneller problemen maar ook kansen signaleert en je iemand beter kunt helpen bij zijn ontwikkeling? Meer over die voordelen én […]
In een rechtszaak rondom de vennootschapsbelasting (vpb) heeft de rechtbank geoordeeld dat bedrijven die belastingrente verschuldigd zijn slechts 4 in plaats van 8% hoeven te betalen. Heeft jouw onderneming belastingrente betaald, dan kan hiertegen bezwaar maken voordelig uitpakken. Het is voor het eerst dat de rechter heeft geoordeeld dat de belastingrente te hoog is vastgesteld […]
De Belastingdienst is gestart met het versturen van brieven aan belastingplichtigen die mogelijk in aanmerking komen voor aanvullend rechtsherstel in box 3. En de Belastingdienst is van plan brieven te gaan versturen naar belastingplichtigen met box 3-inkomen waarvan de aanslag IB 2019 op 24 december 2021 nog niet onherroepelijk vaststond. Wat moet je wel of […]
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk