Verandering biedt kansen
Home / Blogs / Blog: Thuiswerken, hoe houden onze medewerkers het vol?
Thuiswerken is opnieuw de norm. Maar hoe houd je dat – voor de zoveelste keer – vol? Wij vroegen het aan onze medewerkers. Van gezellig met het gezin lunchen tot de huishoudelijke klusjes wegwerken tijdens je pauze. We vinden onze weg wel in dat thuiswerken, hoewel het gemis van collega’s en gezelligheid op de werkvloer groot is.
Vader en dochter delen de keukentafel
Marieke (assistent accountant) en Frans (teamleider salarisadministratie) delen samen hun ‘kantoortje’. De tafel waar ze aan werken is tevens de eettafel, dus er wordt heel wat heen en weer geschoven met de beeldschermen, laptops en toetsenborden. Dan kan er in ieder geval gezellig geluncht worden met het hele gezin.
De luchtverkeersleiding van Schiphol er niks bij
Met maar liefst 5 schermen heeft Rianne (accountant) haar thuiswerkplek optimaal ingericht. Meerdere keren per dag worden de benen gestrekt om een overheerlijk kopje Nespresso te halen. Het zesde scherm, haar smartphone, ligt regelmatig aan de lader in verband met de vele telefoontjes die worden gepleegd. Rianne staat vooraan in de rij voor een vaccin. Weer terug naar kantoor, meer sociaal contact met collega’s, klanten en ook met vrienden (ook binnen de 1,5 meter).
De DIY-sta-tafel door Hans
We weten ondertussen wel dat zitten het nieuwe roken is. Dus dynamisch werken is in deze tijd heel belangrijk. Hans ging aan de slag en maakte zijn eigen sta-tafel. Uittekenen, zagen, passen en meten, maar uiteindelijk is het hem gelukt. Hans kan vanaf nu zijn werkzaamheden zowel zittend als staand uitvoeren. Goed bezig! Wil jij ook je eigen dynamische werkplek creëren? De bouwtekening kan je opvragen bij Hans.
Deel zelf je dag in
Met een kop koffie en een boterham vertrekt Marc naar zijn kantoor (de derde slaapkamer in het huis). Meestal in een joggingbroek met trui, maar bij afspraken met de klant netjes in zijn overhemd. Tijdens zijn pauze wandelt hij over de dijk met zijn hond. Doordat hij zelf zijn dag in kan delen is het ook mogelijk om tussendoor de was op te hangen. Win-win situatie – even een micropauze en weer wat afgevinkt van de huishoudelijke klusjes.
Sta vroeg op en begin je dag productief
Wat een discipline! Kimberley (assistent accountant) begint haar dag extra vroeg, zodat ze lekker productief kan opstarten. Om in verbinding te blijven heeft ze meerdere keren per dag contact met haar collega’s. Kimberley ervaart het thuiswerken met pieken en dalen. Ze mist de gezelligheid en het teamgevoel, maar ook een klantrelatie opbouwen in deze tijd is lastiger. De reistijd naar kantoor mist ze totaal niet!
Leven en werken in het coronatijdperk vraagt om aanpassingen. Het is voor iedereen wennen, soms moeilijk en onwerkelijk. Fiscalist Koen Hijl schreef eerder al een blog over onze nieuwe (en hopelijk tijdelijke) wereld. Want hoe zorgen wij ervoor dat onze klanten toch het beste krijgen? Hoe krijgen zij tóch het persoonlijke contact, de betrokkenheid?
Wij zijn in ieder geval trots op onze medewerkers. Hoe ze zich flexibel opstellen, creatieve oplossingen zoeken en er samen het beste van maken. Petje af! Samen komen we er wel doorheen.
Actueel
Ondernemer én werkgever? 7 tips om het makkelijker te maken
Get off to a sound fiscal start when doing business in the Netherlands
Ondernemer, wat gebeurt er als jij er morgen niet meer bent?
Deel dit bericht
Nog niet uitgelezen?
Het verschil maken? Met traditioneel beloningsbeleid gericht op prestaties en ervaring lukt je dat steeds minder. Daarom verleggen veel werkgevers de focus naar duurzaam beloningsbeleid: belonen met het oog op maatschappelijke trends, verschillende generaties en de veranderende wereld. We hebben 5 trends voor je, waarmee ook jij makkelijk een nieuwe weg in kunt slaan. Traditionele […]
Als ondernemer in de inkomstenbelasting, maar ook als dga van een bv, kunnen zakelijk en privé nogal eens door elkaar lopen. Houd in je aangiften zakelijke en onzakelijke kosten echter goed gescheiden. De Belastingdienst is in 2025 namelijk extra alert bij de boordeling van zakelijke kosten. De Belastingdienst ziet te vaak dat aftrekposten worden opgevoerd, […]
Als ondernemer wil je bouwen aan een succesvol bedrijf. Je richt je op je klanten, je product of dienst en je groei. Maar je medewerkers zijn minstens zo belangrijk voor dat succes. Want zonder een goed team geen sterke onderneming. Veel ondernemers hebben echter niet per se voor het werkgeverschap gekozen. Toch doen ze het […]
The Netherlands is known worldwide for its favourable corporate climate. Our country, with its strong economy, well-developed infrastructure, and favourable tax schemes, is an attractive hub for both Dutch and foreign entrepreneurs. Are you interested in doing business in the Netherlands? If so, you need to be aware of a number of tax aspects. Tax […]
Niemand denkt er graag over na, maar wat als je als ondernemer plotseling overlijdt? Wat betekent dat voor je bedrijf, je gezin en je vermogen? Fiscalist Koen Hijl komt ze helaas nog steeds tegen: ondernemers die bij leven niets hebben geregeld. En dat kan nogal ingrijpende gevolgen hebben voor nabestaanden. Weten wat je moet regelen? […]
© 2025 - Stolwijk Kennisnetwerk