Wil jij als ondernemer je administratieve processen en boekhouding vereenvoudigen en tijd besparen? Dan is online boekhouden dé oplossing voor jou! Met online boekhouden kun je jouw financiële processen efficiënter maken, real-time inzicht krijgen in je cijfers en je bedrijfsvoering optimaliseren.
Hulp nodig bij het implementeren, inrichten en continueren van online boekhouden in jouw organisatie? Bel of mail ons.
Online boekhouden is een moderne manier om je financiële administratie bij te houden. In plaats van traditionele papieren documenten en spreadsheets, gebruik je een cloud-based boekhoudsysteem. Dit stelt je in staat om overal en altijd toegang te hebben tot je boekhouding via internet.
Online boekhouden is geschikt voor bedrijven van verschillende omvang, van kleine ondernemingen en ZZP’ers tot mkb-bedrijven en zelfs grotere organisaties. Het biedt gemak, kosteneffectiviteit en efficiëntie bij het beheren van de financiële administratie.
Met online boekhouden kun je diverse financiële taken vereenvoudigen. Je kunt onder andere je inkomende en uitgaande facturen beheren, banktransacties automatisch koppelen aan je online boekhouding, btw-aangiften genereren en je debiteuren- en crediteurenbeheer efficiënter maken. Daarnaast kun je ook je voorraadbeheer en projectadministratie integreren in het boekhoudsysteem, waardoor je een compleet overzicht hebt van je financiën.
Feitelijk heb je voor online boekhouden alleen een computer, laptop of smartphone nodig met een internetverbinding om toegang te krijgen tot je online boekhoudsysteem. Daarnaast is het belangrijk om je financiële gegevens goed te organiseren en digitaal beschikbaar te hebben. Zorg ervoor dat je bonnetjes en facturen digitaal bewaart en dat je banktransacties elektronisch kunt inlezen.
Met online boekhouden kun je je bedrijfsvoering optimaliseren. Meer automatisering en minder handmatig werk betekent:
En de tijd, middelen en energie die je hierdoor met zijn allen overhoudt? Die investeer je terug in het succes van je bedrijf.
Om je bedrijfsvoering aan te passen aan online boekhouden, zijn er een paar belangrijke stappen om te nemen. Zo moet je het juiste online boekhoudsysteem kiezen, vaststellen op welke vlakken je bestaande werkwijze moet worden aangepast en je moet medewerkers informeren en trainen. Op al die vlakken kunnen wij je ondersteunen:
Wij weten wat er te koop is, maar kennen ook jouw organisatie. Samen met jou kiezen we wat bij jouw organisatie en bedrijfsvoering past.
We kunnen je helpen bij het opzetten van het online boekhoudsysteem, met onder andere het configureren van grootboekrekeningen, opzetten van kostenplaatsen of -centra, instellen van btw-tarieven en aanpassen van de boekhoudstructuur.
Jou en je medewerkers vertrouwd maken met een nieuw online boekhoudsysteem? Geen probleem. Dat doen we graag.
We kunnen je online boekhouding regelmatig controleren en waar nodig verbeterpunten aankaarten. Zo weet jij zeker dat alle transacties goed zijn ingevoerd en de financiële gegevens accuraat zijn.
Wens je ondersteuning bij het genereren van financiële rapporten, zoals winst- en verliesrekeningen, balansen en cashflowoverzichten, op basis van de gegevens in het online boekhoudsysteem, dan kan dat. Ook kunnen we ondersteunen bij het voorbereiden en indienen van belastingaangiften en het nakomen van andere wettelijke verplichtingen.
Je boekhouding efficiënter beheren en zo tijd en kosten besparen? Risico’s inperken en sneller kunnen sturen op actuele data? Bel of mail ons.
© 2024 - Stolwijk Kennisnetwerk