Procesbeheersing / Innovatie
Pionierend innoveren vormt in onze branche, waar wet- & regelgeving en taakgerichtheid belemmerende factoren zijn, een ware uitdaging. We zien binnen onze organisatie toch dat er diverse proefprojecten lopen, ter ondersteuning van innovatie.
Bezig zijn met innovatie betekent voor SKN vooral dat we de laatste technologische ontwikkelingen actief volgen en daar, waar relevant en kansrijk, erop inspelen. Als vanzelf hanteren wij daarbij een marktgerichte denk- en werkwijze, zodat wij adequaat kunnen inspelen op veranderingen en vragen uit de markt.
Digitale werkplek
In een werkomgeving waar iedereen dagelijks veel om handen heeft en waar data uit diverse hoeken mensen bereikt is het onontbeerlijk om een optimale infrastructuur te faciliteren. Wij werken daarom continu aan modernisering en vernieuwing van onze werkwijze. Zo worden er op korte termijn volledig nieuwe digitale werkplekken gecreëerd, waar medewerkers optimaal online kunnen (samen)werken aan klantopdrachten. Daarbij krijgen zij toegang tot diverse cloud applicaties. De digitale basis van dergelijke werkplekken wordt gevormd door software die medewerkers in staat stelt gemakkelijker te plannen en informatie op efficiënte wijze te verwerken. Hierbinnen vallen, naast de genoemde planning, onder andere opdracht beheer, urenregistratie, documentmanagement, CRM, interne communicatie en social intranet.
Technologische ontwikkelingen
Binnen onze accountancy praktijk zijn wij al sinds jaren actief op het gebied van data analyse. Vanuit de opgedane kennis en ervaring binnen dit thema verzorgen onze medewerkers, in opdracht van brancheorganisatie SRA, trainingen voor andere accountantskantoren. Technologische ontwikkelingen op het gebied van data analyse volgen elkaar momenteel continu op. Voor SKN is het een belangrijke uitdaging om de komende jaren actueel op de hoogte te blijven. Daarbij leggen wij de focus op zowel de mogelijke toepassingen als op de verwerkingswijze van data, zodat wij kunnen bijven zorgen voor optimale inzet voor onze klanten.
Klanten helpen moderniseren
Voorts staan organisaties legio mogelijkheden ter beschikking, als het gaat om verbetering van de bedrijfsvoering en processen. SKN helpt hen daartoe de juiste route te kiezen. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld onze samenwerking met Nmbrs (online salarisverwerking) en Daywize Cloud (e-HRM, lees ook het interview hiernaast). Maar ook onze diensten op het gebied van Business Intelligence en Procesoptimalisatie. Onze aandacht gaat daarbij niet uit naar het aanreiken van slimme digitale tools, maar juist veel meer om het inpassen van vernieuwend werken binnen de organisaties van onze klanten.
Wakker worden in 2025
Met een dosis creativiteit en na de nodige voorbereidingen wisten wij 19 juni 2018 een geslaagd klantenevent te organiseren, genaamd ‘Wakker worden in 2025’. TLA Advies toonde, in vier delen, een door haarzelf ontwikkelde film. Hierin werd een helder beeld geschetst van technologische ontwikkelingen die ondernemers de komende zeven jaar op hun pad kunnen vinden. Het publiek kon interactief reageren en meepraten. Aansluitend deelde spreker Jim Stolze zijn inspirerende visie op de toekomst met de aanwezigen, waarna tijdens de afsluitende borrel over het thema kon worden doorgepraat.
Bekijk de volledige film en een video-impressie van de avond via de blokken hieronder.